
برسد دست حجتی وزیر عزیز !
با توجه به عدم حرمت مصرف گوشت تک سمی و حتی حلیت آن در مواردی که از حیوان به عنوان کار استفاده نشده باشد؛ خواهشمندم موارد زیر را از نماینده محترم ولی فقیه و همکاران نظارت بپرسید
|
عدم حرمت مصرف گوشت تک سمیها را از کجا آوردید؟
سلام.عکس ها فتوشاپ شده.
|
دلیلتون رو بفرمایید
|
مکروه= عدم حرمت= تخم مرغ= پنیر و..
بر چه اساسی مکروه شده !!؟؟ مستند چنین حکمی چیست و چقدر اعتبار دارد !!؟؟
|
خوردن گوشت اسب و الاغ و قاطر مكروه است و فقهاي بزرگوار ما بر اساس روايات اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ بر اين مسأله تصريح كردهاند.[1] در قرآن كريم ميخوانيم: «وَ الْأَنْعامَ خَلَقَها لَكُمْ فِيها دِفْءٌ وَ مَنافِعُ وَ مِنْها تَأْكُلُونَ»[2] و نيز «وَ الْخَيْلَ وَ الْبِغالَ وَ الْحَمِيرَ لِتَرْكَبُوها وَ زِينَةً وَ يَخْلُقُ ما لا تَعْلَمُونَ».[3] «و چارپايان را براي شما آفريد كه براي شما (پوست) آنها گرما و سودهاي ديگر هست، و هم از آنها ميخوريد» و «اسبان و استران و درازگوشان را (آفريد) تا بر آنها سوار شويد و ماية تجمل نيز هست، و نيز چيزهايي كه شما نميدانيد آفريد.» طبق روايتي كه از امام صادق ـ عليه السّلام ـ نقل شده: أنعام اشاره به گاو و گوسفند و شتر است كه براي خوردن آفريده شدهاند و اسب و قاطر و الاغ براي سوار شدن.[4] بعد از اشاره به مرجع حكم، بايد توضيحي راجع به حكمت احكام ديني و ميزان احاطه و دخالت عقل بشر نسبت به دين داده شود تا اين گونه پرسشها به نحو اساسي حل شود. در هر حكم شرعي سه امر وجود دارد كه بايد از هم تفكيك شوند: الف. دليل و مستند حكم: هر حكم شرعي مستند به يك يا چند آيه و روايت است، مثلاً دليل اينكه بر مسلمان نماز واجب است، امثال اين است: «أقيموا الصلاة»[5] يا دليل وجوب روزه، اين آيه شريفه است: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَي الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ».[6] ب. علت حكم: علت اصلي و اوّل و آخر همة احكام ديني، اراده و حب و بغض الهي است كه البته گزاف نيست و بر اساس مصالح و مفاسدي است كه در امور مختلف وجود دارد. مثلاً مجموعة مصالحي كه در نماز وجود دارد، نظير باز داشتن از فحشا و منكر و تقرب به سوي خداوند موجب اراده و حب الهي شده است و امر به خواندن نماز كرده است، كما اينكه مجموعه مفاسدي كه در شراب وجود دارد مثل ضعيف كردن بدن و يا از بين بردن عقل، موجب بغض الهي و نهي از آن شده است. ج. فلسفه يا حكمت حكم: بر طبق عقيدة شيعة اماميه، همة احكام الهي بر اساس مصالح مفاسد واقعي است و خداوند حكيم هيچگاه بيهوده به چيزي امر نميكند و از چيزي نهي نميكند و همچنين نسبت به حكم استحباب و كراهت و اباحه
تک سمی ها از قدیم عصای دست مردم بودند اگر قرار بود حلال شود که نسلش در آسیای میانه منقرض میشد.
شیر الاغ هم حکم گوشتش رو داره ولی سازمان مجوز پرورش الاغ شیری رو صادر کرده پس صدور پرورش گوشتی هم نباید منع قانونی داشته باشه
من اگر جای تصمیم گیرندگان اقتصادی کشور بودم میرفتم همه جای دنیا می گشتند ببینم چی نیاز دارند براشون تولید میکردم و صادر میکردم و دلار وارد کشور میکردم
|
از کشور همسایه افغانستان یاد بگیرند
|
"البته مشاغل و کسب حرام را هم بدانیم چی هست و سراغش نریم" درست است و حرام بودن ربا نیز اما حرام ها منحصر به ربا نیست
این تصویر گاو بومی هست به همین دلیل قسمت سم های عکس کات شده است تا شائبه الاغ بودن رو تقویت کنه