در کنار توسعه ارتباطات بین المللی که منجر به حضور پرافتخار سازمان دامپزشکی کشور در مجامع جهانی و یا حضور آنها در ایران شد، راه اندازی دو سیستم رایانش ابری و ویدیو کنفرانس در سازمان دامپزشکی کشور و همچنین رونمایی از سامانههای خدماتی مناسب از جمله پورتال اطلاعرسانی متناسب با نیازهای کارکنان و بهره برداران از جمله اقدامات عملی این سازمان در حوزه ارزش دانستن جایگاه ارتباطات و روابط عمومی بوده است .
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعیپور» رییس این سازمان، امروز 27 اردیبهشت 98 به مناسبت فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی، ضمن شادباش این روز به تمام همکاران عرصه رسانه و روابط عمومی به ویژه در حوزههای مرتبط با کشاورزی و دامپزشکی که به نوعی در زمینه ارتباطات تسهیلگر نیازهای اطلاع رسانی و تعامل ارتباطی ارسال کننده و دریافت کنندگان پیام هستند، افزود: از آنجا که ارتباطات به عنوان شریانی حیاتی در دستیابی به توسعه، زمینه برنامه ریزیهای موفقیتآمیز و تحقق هدفهای مدیریتی را فراهم میسازد، لذا امروزه قدرت در گرو برخورداری از کاربردیترین شبکههای ارتباطی و دسترسی به اطلاعات است که در این زمینه فناوریهای اینترنتی و روابط عمومی سازمانها به عنوان بخشهای ایجاد ارتباط موثر، نقش مهمی را در جامعه ایفا میکنند.
وی با بیان اینکه کارآمدترین مدیران افرادی هستند که ارتباطات را خوب درک میکنند و آن را در محیط سازمانی خود به کار میبندند، اظهار کرد: از آنجا که این مقوله به مدیران امکان میدهد هر یک از وظایف خود را به مرحله اجرا دربیاورند، لذا سازمان دامپزشکی کشور نیز از بدو حضور اینجانب در سازمان، تعامل نزدیک و صادقانه میان روابط عمومی با مدیران و کارکنان سازمان دامپزشکی کشور در دستورکار جدی قرار داده شد تا هم مدیران سازمان فارغ از خوشایند یا ناخوشایند بودن در جریان آنچه در لایههای زیرین جامعه میگذرد، قرار گیرند و هم رسانهها و مدیران به هماهنگی و درک مسوولانهتری در مورد دفاع از منافع ملی برسند.
رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه دسترسی افراد به ابزارهای ارتباطی نوین همچون اینترنت و شبکههای اجتماعی از نکته های کلیدی دستیابی به توسعه کشورهاست، افزود: در همین راستا همکاران ما در روابط عمومی دامپزشکی ادارات دامپزشکی استانها باید بکوشند افزون بر ارتباطهای شخصی؛ سازمانها و نهادهای بزرگ، از تمام پتانسیل تجربی و علمی خود برای هماهنگیهای میان بخشی و اتصال با دنیای خارج از سازمان، استفاده کنند و با شناخت دقیق از درون و بیرون نهاد، مدیران را برای تصمیمگیریهای مفید و موثر راهنمایی کنند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی، مدیریت ارتباطات درون و برونسازمانی و مشاور نخست سازمان است و وظیفه پایش و تحلیل محیط را برعهده دارد، افزود: تحلیلهای برآمده از سنجشهای به دستآمده از این حوزه، باعث میشود واحد روابط عمومی بخش استراتژیک سازمانها به شمار رود، زیرا بر آینده سازمان و محیط اطراف آن تاثیر میگذارد.
رفیعی پور با بیان اینکه طی سالهای اخیر از جمله در بحرانهای بروز آنفلوآنزای پرندگان یا همین واقعه سیل تاسف بار اخیر همکاران روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی استانها نیز کوشیدند تا چشم و چراغ مسوولان و مردم در حوزه خدمترسانی به دامداران، مرغداران و پرورش دهندگان آبزیان باشند تا در صورت خسارت دیدگی درد و رنجهای آنها کمتر شود، تصریح کرد: این در حالی است که بر اساس تدابیر اتخاذ شده در حد فاصل روز ارتباطات و روابط عمومی سال 97 تا 27 اردیبهشت 98 بر اساس آنچه در خود سازمان دامپزشکی کشور تدبیر شده است ضمن انجام برخی اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری در سامانههای ارائه خدمات بهتر و سریعتر به ارباب رجوع که نیاز مخابره شده مراجعان به روابط عمومی سازمان دامپزشکی بوده است، کوشیده شده تا سامانه جدید اطلاع رسانی این سازمان، نیازهای اطلاعاتی بهره برداران و اصحاب جراید را تامین کند. که البته تردیدی نیست همچنان جای ارتقا دارد.
وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور در زمینه تلاش برای ارتقای خدمات ارتباطی به اقدامات عملی دست زده و شعار گویی نکرده است، گفت: به طور نمونه در همین زمینه تسهیل ارتباطات، با هدف ارتقای بهرهوری سازمانی و اقتصاد مقاومتی، در اواسط سال 97 از دو سیستم رایانش ابری و ویدیو کنفرانس در سازمان دامپزشکی کشور رونمایی شد که گام عملی دیگری برای بهبود بهرهوری اداری در سازمان دامپزشکی کشور است؛ اتفاقی که با اقدام مسوولانه و شایسته همکاران فاوا در سازمان دامپزشکی کشور و معاونت توسعه مدیریت و منابع این سازمان رخ داد. تکنولوژیهایی که به گفته رفیعی پور مزایایی مانند تسریع خدماترسانی و آموزش به همکاران سراسر کشور در عین کاهش هزینههای سازمان در راستای اقتصاد مقاومتی و امکان ارزیابی یا خود ارزیابی دقیقتری را فراهم کرده است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به گوشه ای از اقدامات در حوزه ارتباطات و روابط عمومی در این سازمان در سال 97 ، دو دستاورد برتر شدن دو دستگاه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و همچنین روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور را در مجموعه دستگاه های تابعه جهادکشاورزی، ماحصل توجه ویژه به ارتباطات و روابط عمومی دانست.