کد خبر: ۶۰۲۸

حکیم مهر - رئیس اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان کرمان از افتتاح و شروع به کار اولین شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل پاسگاه مرصاد واقع در دوراهی راین توسط اداره کل تعزیرات حکومتی استان، خبر داد.
دکتر مهلا ارومیه ای تصریح کرد: پس از کشف 103 راس دام بدون مجوز از دو خودروی کشنده تریلر توسط پرسنل نیروی انتظامی، دامهای مذکور توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمان مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان دام قاچاق و غیر بومی اعلام گردیدند.
وی افزود: پرونده این دامها به عنوان اولین پرونده دام قاچاق در شعبه مذکور مورد بررسی و اعلام نظر قطعی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان به دلیل مجاورت با استان مرزی در مسیر تردد دام قرار دارد، اظهار داشت: در روند کشف و  ضبط دام قاچاق اداره کل دامپزشکی وظیفه کارشناسی و تعین نژاد دام را بر عهده دارد و بر این اساس دام های غیر بومی که هیچ هویتی ندارند به مراجع قضایی جهت تعین تکلیف تحویل می گردند.
دکتر ارومیه ای با بیان بسیاری از معضلات ناشی از ورود دام های غیر بومی و غیر مجاز به کشور یادآور شد: همانگونه که مکرر اعلام شده بسیاری از بیماری های دامی که برخی از آنها باعث ایجاد تهدید علیه سلامت جامعه می گردند از کشورهای شرقی وارد کشور و استان ما میگردند.
وی افزود: اداره کل دامپزشکی براساس دستورالعمل های سازمان مرکزی در طول سال اقدام به عملیات های گسترده جهت مراقبت و مبارزه با بیماری های دامی می نماید که پدیده ورود دام غیرمجاز باعث ایجاد اختلالات جدی در این فعالیت ها می شود.
دکتر ارومیه ای هدر رفت انرژی و سرمایه های ملی که صرف انجام عملیات های واکسیناسیون و دیگر فعالیت های مراقبتی می شوند را از دیگر معضلات این پدیده برشمرد.
وی تاکید کرد: مسئولین امر بایستی تمام توان خود را جهت جلوگیری از این پدیده بکار گیرند.
رئیس قرنطینه دامپزشکی افتتاح شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را اقدام موثری جهت تسریع در امر تعیین تکلیف محموله های قاچاق از زمان کشف تا اعلام نظر نهایی اعلام کرد .

 

نظر شما
ادامه