کد خبر: ۶۵۳۷۱
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
 
 

حکیم مهر: خبرگزاری دانشجو نوشت:

شرکت کشت و دامداری فکا با ۱۳ هزار راس و شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان با ۹ هزار راس گاو و کوساله جزو بزرگترین شرکت‌های دامداری کشور محسوب می‌شوند که زیرمجموعه هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین وابسته به شستا بوده و در استان اصفهان فعالیت مشغول تولید شیر خام، جنین دام، کود و علوفه و سایر محصولات اینچنینی می‌باشند و بخش قابل توجهی از شیر و گوشت کشور را تامین می‌کنند. این دو شرکت سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر شیر در کشور تولید می‌کنند.

فکا و گلدشت علاوه بر اینکه در بازار بورس حضور دارند و هزاران سهامدار حقیقی دارند (با نماد‌های زفکا و زگلدشت) متعلق به سازمان تامین اجتماعی بوده و در واقع مالک اصلی آن‌ها بازنشستگان و عموم جامعه است. از طرفی با توجه به اینکه فعالیت این شرکت‌ها مربوط به تولید دام، علوفه، شیر و گوشت قرمز بوده برای کشور به لحاظ سلامت عمومی و امنیت غذایی بسیار حائذ اهمیت است.

اهمیت بخش کشاورزی و دامداری از منظر رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت امنیت غذایی می‌فرمایند: «کشور ما بیش از همیشه به امنیت غذایی احتیاج دارد، تا برای نانش، برای خوراک روزمره‌اش، برای روغنش، برای گوشتش محتاج کشور‌های دیگر نباشد؛ امنیت غذایی برای کشور ما خیلی مهم است. مسؤولان با این چشم به مسأله‌ی کشاورزی نگاه کنند. امنیت غذایی برای کشوری بزرگ، پُرجمعیت و دارای هدف‌های بلند، بسیار مهم است؛ لذا بخش کشاورزی و دامدارىِ ما یک بخش ویژه و استثنایی است و همه باید برای آن تلاش کنند.»

با این توضیحات واضح است که دو شرکت بزرگ کشت و دامداری فکا و گلدشت نمونه اصفهان بایستی با مدیریت متعهد و متخصص و با اهداف کلان و راهبردی مدیریت شوند، اما در کمال ناباوری در چند ماه اخیر مدیریت این شرکت‌ها به افرادی محول شده که نه تنها دانش و تخصص و سابقه مدیریتی ندارند بلکه سوابق و تجربه‌ی مربوط به کشت و دامداری هم ندارند!

مدیریت جدید شرکت کشت و دامداری فکا

محمد رضوانی‌فر؛ مدیرعامل شستا اواخر سال ۹۹ به هر دلیلی که فرصت پرداختن به آن را نداریم مدیرعامل باسابقه فکا را عزل و بجای وی فردی به نام هادی زیدی جودکی فرزند پنجعلی را عضو هیات مدیره و مدیرعامل این مجموعه بزرگ دامداری کشور کرده است. طبق بررسی‌های ما هادی جودکی که با ۳۵ سال سن دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران از دانشگاه پیام نور سنندج است هیچگونه تخصصی نسبت به امور کشاورزی و دامپروری نداشته و حتی تجربه مدیریت اجرایی یک مجموعه بسیار کوچک دولتی یا خصوصی را هم در کارنامه خود ندارد!

البته در سایت این شرکت مدرک تحصیلی جودکی دکتری عمران عنوان شده، اما بررسی نشان می‌دهد که وی کارشناسی ارشد خود را در مهر ماه ۱۳۹۷ اخذ کرده و بعید است که در کمتر از ۳ سال بتوان مدرک دکتری از دانشگاه اخذ کرد!

 

همچنین فرد دیگری با نام هوشیار ایمانی کله سر ریاست هیات مدیره کشت و دامداری فکا را به عهده دارد که مدرک تحصیلی وی نیز دکتری عمران عنوان شده است!

علاوه بر انتصاب جودکی به عنوان مدیرعامل که تجربه و دانش یا به بیان ساده‌تر صلاحیت لازم را برای چنین مجموعه عظیم و تخصصی ندارد نکته دیگر حقوق نامتعارف وی با این سابقه کم است که با دریافت حق ماموریت شاید به حدود بیش از ۴۰ میلیون تومان در ماه برسد!

مدیریت جدید شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان

محمد رضوانی فر در همین مدت ماه‌های پایانی دولت دوازدهم ۲ فرد دیگر فاقد صلاحیت را به طور مشابه فکا در گلدشت نمونه اصفهان منتصب کرده است.

 

مسعود امیری ابراهیمی اصل با ۳۰ سال سن و مدرک کارشناسی ارشد عمران با گرایش زلزله از دانشگاه آزاد شهر کرد و با کمتر از یکسال بیمه و سوابق اداری آن هم در شرکت‌های غیرمرتبط و فاقد تخصص و تجربه لازم، عضو موظف هیئت مدیره گلدشت نمونه اصفهان شده و با دریافت حداقل ۱۰ میلیون تومان حق ماموریت ماهیانه حدود ۴۵ میلیون تومان حقوق و مزایا دریافت میکند! و البته مبالغ عنوان شده بدون درنظر گرفتن پاداش‌های احتمالی و حق‌الجلسات هیات مدیره است!

 

در همین مدت مجید بابلیان نیز با مدرک کارشناسی ارشد صنایع غذایی و با سوابق حضور در شرکت‌های غیرمرتبط با کشاورزی و دامپروری عضو موظف هیات مدیره و سرپرست گلدشت نمونه اصفهان شده و مثل ابراهیمی اصل حقوق‌های آنچنانی و نامتعارف دریافت می‌کند.

 

نارضایتی همه جز رضوانی‌فر!

بررسی‌های ما نشان می‌دهد بعد از تغییر مدیریتی در دو شرکت فکا و گلدشت کارگران، کارکنان، سهامداران، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس و مدیران استانی اصفهان نیز از انتصابات جدید نگران و نارضی بوده و بعد از پیگیری و اعتراض تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده اند. شنیده‌ها حاکی از آن است که محمد شریعتمداری؛ وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز از محمد رضوانی فر با بررسی این مسائل نسبت به انتصاب افراد فاقد صلاحیت در این شرکت‌ها توضیح خواسته، اما پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکرده است!

 

ابراز نگرانی مسئولین استانی از تغییرات مدیریتی

نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در دو ماه گذشته به وزارت کار و مجموعه شستا نسبت به تغییرات مدیریتی در دو شرکت فکا و گلدشت تذکر داده اند.

 

همچنین مهدی تقی پور بروجنی؛ رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل شستا تغییرات مدیریتی در دو شرکت فکا و گلدشت را به گواه متخصصان و پیش‌کشسوتان به مصلحت کشور و بخش کشاورزی و دامپروری ندانسته و خواستار استفاده از مدیران متعهد و متخصص شده است.

 

چرا مدیران غیربومی و پروازی!

مهدی طغیانی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس علاوه بر اینکه در صفحه اینستاگرام خود از انتصاب مدیران غیربومی غیر متخصص انتقاد کرد، در گفتگو با دانشجو گفت: وقتی استان اصفهان دارای جوانان تحصیل کرده و متخصص است آیا انتصاب مدیران غیربومی و غیرمتخصص که در هفته با پرواز و هزینه‌های اضافی یکی دو روز به محل کار خود می‌آیند و حقوق‌های آنچنانی ۴۰، ۵۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند خیانت محسوب نمی‌شود؟!

طغیانی افزود: متاسفانه عارضه انتصاب مدیران غیربومی و فاقد تخصص بیشتر در شرکت‌های دولتی و خصولتی رخ می‌دهد چرا که شرکت‌های بخش خصوصی از عقلانیت و مدیریت هزینه فایده تبعیت می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان نسبت به نارضایتی از انتصابات شرکت‌های فکا و گلدشت گفت: بنده لیستی تهیه کرده ام و به زودی به دیدار مدیرعامل شستا خواهم رفت تا علت این انتصابات را جویا شده و بتوانم هرچه زودتر نسبت به حل این معضلات در استان اصفهان اقدام کنم.

همچنین سید حسین قاضی عسگر؛ معاون اقتصادی استاندار اصفهان در گفتگو با دانشجو با بیان اینکه در دو ماه اخیر پیگیری زیادی از دفتر وزیر کار برای رفع معضل انتصابات جدید دو شرکت مهم فکا و گلدشت نمونه کرده ایم گفت: کارکنان این دو شرکت از سیستم مدیریتی جدید ناراضی هستند و ما این موضوع را به اطلاع مسئولان وزارتخانه رسانده ایم، اما تا کنون تغییری ایجاد نشده است.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان افزود: وقتی یک مدیر برداشته می‌شود باید مدیر بهتری جایگزین آن شود، اما متاسفانه در تغییرات مدیریتی جدید فکا و گلدشت اینگونه نبوده و افراد به کار گرفته شده تخصص و تجربه لازم برای مدیریت این شرکت‌های بزرگ را ندارند.

قاضی عسگر در پاسخ به این سوال که علت این انتصابات از سوی مدیرعامل شستا را چه می‌دانید گفت: این تصمیمات قطعا ناشی از بی خردی است و اهداف راهبردی و برنامه‌های بلندمدت ما برای شرکت‌های مذکور از جمله تعاملات صادراتی با کشور‌های همسایه را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

آقای رضوانی‌فر؛ پاسخگو باش!

به گزارش دانشجو، در ماه‌های گذشته مرکز روابط عمومی شستا تلاش زیادی می‌کند تا با یادداشت و مصاحبه نمایندگان مجلس یا کارشناسان و فعالان اقتصادی از عملکرد مدیریتی رضوانی فر تعریف و تمجید کند. یکی از این یادداشت‌های تبلیغاتی برای رضوانی فر که در خبرگزاری ایلنا و کانال شستا مدیا منتشر شده است به نکات جالبی اشاره می‌کند که با اتفاقاتی که در واقعیت و برای نمونه در فکا و گلدشت افتاده کاملا مغایرت دارد!

در بخشی از این یادداشت آمده است: "وقتی محمد رضوانی‌فر بر صندلی مدیریت شستا تکیه زد مدیرانی جوان و متخصص را در راس امور گنجاند تا نمره قبولی در جوانگرایی و شایسته سالاری در مدیریت این مجموعه را کسب کند. مدیران شستا تا پیش از رضوانی‌فر، مدیریتی پیر، فرتوت و دست و پاگیر را در پیش گرفته بودند به گونه‌ای که بنگاه اقتصادی مهم کشور که با سرمایه‌های کارمندان و کارگران کشور ایجاد و تقویت شده را به محلی برای زد و بند‌های سیاسی و جناحی تبدیل کرده بودند تا جایی که برخی باج‌گیری‌های سیاسی با زدوبند در این بنگاه اقتصادی شکل می‌گرفت."

اکنون این سوال مطرح است که فارغ از انتصابات سیاست زده‌ی فعالان ستاد روحانی (انتخابات ۹۶) در شرکت‌های زیرمجموعه شستا که پیش از این در گزارشی عنوان کردیم و مدیرعامل شستا پاسخی برای آن‌ها نداشت، آیا اقدامات اخیر رضوانی فر در انتصاب افراد فاقد تخصص و صلاحیت که اتفاقا در آستانه تغییر سیستم مدیریتی کشور رخ داده مصداق عدم شایسته سالاری و یا همان زد و بند‌های سیاسی مدنظر نگارنده نیست؟! اگر اینگونه نیست مدیرعامل همیشه مدعی شفافیت شستا می‌تواند انگیزه خود از انتصاب مهندسان عمران فاقد تجربه و دانش مرتبط را بر صندلی‌های مدیریتی بزرگترین دامداری‌های کشور بیان کند!

مدیرعامل هلدینگ شستا که در طول مدیریت خود بر بزرگترین هلدینگ اقتصادی کشور مدعی تخصص گرایی و انتصاب مدیران متخصص بوده است با چه انگیزه‌ای در ماه‌های پایانی دولت این افراد را در راس مدیریت مهمترین شرکت‌های شستا با چند صد میلیارد تومان بودجه و ده‌ها پروژه بزرگ و از همه مهمتر مرتبط با سلامت عمومی و امنیت غذایی کشور قرار داده است؟!

چرا رضوانی فر که با راه‌اندازی چند سامانه درون سازمانی که قابل دسترسی برای عموم مردم نیستند (بی فایده برای نظارت مردمی) همواره مدعی شفافیت است نسبت به چنین اتفاقاتی پاسخگو نیست؟! وزیر کار، رئیس سازمان تامین اجتماعی و مدیرعامل شستا هر چند در دو هفته پایانی دولت باید نسبت به این مساله پاسخگو باشند. باعث تعجب است که دستگاه‌های نظارتی علی‌الخصوص سازمان بازرسی کل کشور که در مجموعه شستا بازرس ویژه دارد نسبت به این مسائل بی‌تفاوت بوده و اقدامی نمی‌کنند! خبرگزاری دانشجو بر اساس وظیفه ذاتی خود همچنان این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
 
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
1
9
نفوذ، نفوذ، نفوذ، حالا بهتر میشه نتیجه گرفت چرا همینی هستیم که هستیم، شرمتان باد
پاسخ ها
دامپزشک
| Belgium |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
اقا چرا با سگ گردانی مقابله نمی کنید اخه! چرا باید مردم به جای دزدی و اختلاس و حیف میل بیت المال برن سگ نگهداری کنن
سگ ها شرمتان باد!
مجید مولوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
1
10
همه جای ایران که یک تکه از بهشت خدا است دست یک مدیر ومسول بی لیاقت هست اگر غیر از این بود وضع کشور این نبود.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
2
4
دامپروری کشت و صنعت ............ مدیرش یه پسره دیپلمه که برادر زاده ............ مدیر عامل ماهانه تازه مشاورش آقای ............ لیسانس معماریه که برادر زاده ............. برادر زاده مدیر عامل بانک ...........
پاسخ ها
سالار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
الان درس و معدل و دانشگاه همش کشکه!فقط باید پارتی ها و راهنماهای خوبی داشته باشی.این سیستم با بی درایتی،علاقه به تحصیل رو کلا از بین برد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
5
خوب از این خلافا تو این مملکت زیاده که نگو اینا که چیزی نیست
اینقدر از این کارها شنیدیم و دیدیم که عادی شده الان خوش باش داداش
اگه به این چیزها فکر کنیم بیشتر بیمار می شیم به خدا بسپارشون
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
1
6
اگر قرار بود مسئولین و مدیران با ضوابط انتخاب شوند این کشور نیز مانند دیگر کشورها پیشرفت میکرد.از اول هم تخصص ولیاقت مدیران سنجیده نشده.وانتخاب مدیران با چند آیتم مخصوصا پارتی انتخاب شده اند
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
1
6
از دستگاههای نظارتی تقاضا دارم سریعا وارد عمل شده و برخورد جدی با مواردی که برخلاف منافع صاحبان اصلی شستا ( کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی) میباشد بنمایند .ما بعد خدا پناهمان شمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
3
1
چرا نمیگیم حقوق همه هم رده های آنها باشه مثل هم با کمی اختلاف باشه مثلا دکترا ها تو فلان رنج حقوق بگیرند!
چرا فقط حقوق این آقایان را به نمایش می گذارید به این منظور که حقوقشون بالاست !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
10
چندین سال سکاندار وزارت جهاد کشاورزی یک مهندس عمران بود ، یک گاوداری که چیزی نیست....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
6
1
ما ایرانی ها چرا فقط به فکر تخریب دیگران هستیم . چرا این قدر حسادت به هم می کنیم. همین حسادت ها را کردیم که وضعیت مملکت این شده هر روز بدتر از دیروز
همه هم ناراضی به فکر رفتن به کشورهای دیگه هستند
همین باعث شده که تو المپیک مدال از دست دادیم
یا از ایرانی تو المپیک شکست خوردیم
یا 5 تاایرانی تو تیم المپیک سازمان ملل هستند

یا از ایرانی تو طرح تحریم های ایران اول بر مردم ایران بعد حکومت استفاده می کنند

این کارها را نکنید
پاسخ ها
دامپزشک
| Belgium |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
شوخی می کنید نه؟
حسادت به کی؟ یک فرد بدون تخصص و .............؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
فقط
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
1
2
وقتی یه بی تجربه تازه استخدام میشه مدیر کل فلان استان یا یه سمت تو سازمان دامپزشکی می گیره میگه من درسته سر در نمیارم ولی مدیر عالی هستم یا یه کارشناس شیمی میشه مدیر واکسن سازی رازی حالا مدیر گاوداری هم بشه مهندس عمران وزیر صمت کارشناس حقوق باشه مدیر فلان معدن بشه جراح دامپزشک الی ماشاءالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
رییس هئیت مدیره فکا که به تازگی آقای ایمانی شدند، ................. هیج تجربه اجرایی در امور دامداری نداره.در اردبیل نشسته و اصلا اصفهان هم نمیاد.لطفا قضیه اون هم پیگیر باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
مدیر عامل جدید شرکت فکا خیلی خوب اونایی که منافع شوند به خطر افتاد ..........میگن. مدیر عامل فکا جوان درست کار باید ببینید بعد قضاوت کنید الکی نشستیم به مدرک تحصیلی گیر میدید مدیر بودن تو خون انسان هست باید فکا ببینید کی ناراضی روز اول چند نفر که منافع شوند در خطر بود این امضا را گرفتند تو سایت گذاشتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
4
2
واقعا مدیر عامل جدید فکا از قبلی بهتر مدیر بودن که به مدرک تحصیلی نیست یا رشت کاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
5
1
واقعا مدیر عامل جدید فکا هم باسواد هست وهم یک جوان مومن اونی که این نامه ارازیف امضا کردند اشخاصی که منافع شون در خطر افتاد بود وادارشون کردند مدیر عامل جدید فکا واقعا خوب باید بیاید از نزدیک ببینید لیاقت مدیر عامل بودن داره ارازیف نگید
داریوش قبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
0
2
سلام بنده این دو واحد دامداری رو کاملا میشناسم و اشنایی دارم و حتی چندسالی درشرکت گلدشت خدمت کردم باور بفرمایید هیچکدوم از این مطالب به جز مدارک تحصیلی اشاره شده صحت نداره و اینم با توجه به ساخت حدود ۱۰ پروژه ی دامداری توسط دو شرکت در نقاط کم برخوردار کشورکاملا منطقی بوده چون مدیر قبلی شرکت گلدشت با وجود علم کافی و خوبی در زمینه دام و دامپروی داشتن هیچگونه شناختی از سازه و پروژه نداشت مضافا تکبر و خودمحوری چنان در ایشان حاکم بوده ک حرف و نظر هیچ مهندس و انسان دانایی رو قبول نمیکرد.. کسانی که حدود ۵۰۰ نفر کارگر و به تبع ۲۰۰۰ نفر عضو خانواده هاشون براتون مهم هستن لطفا با حب و بغض این مطالب به اخرت خودتون لطمه نزنید و بیشتر دنبال اثبات این موضوع باشید بنده توسط مدیر همین شرکت گلدشت از کارم بیکار شدم و دوساله که رفتم از اون مجموعه ولی برای همکارانم خوشحالم که مدیریت دست اهلش افتاده و ................. یقینا خداوند از سلطان محمود بزرگ تر است
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
0
1
درود بر شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
0
ابسامانی مدیریتی در حوزه شرکت های بورسی به واقع تابعی از وضعیت آشفته و بهم ریخته مدیریتی در شستا است. به این معنا که مجموعه شستا به عنوان بزرگترین مجموعه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی، در وضعیت ضعف و آشفتگی مدیریتی از حیث بلاتکلیفی در انتخاب هئت مدیره به سر می برد. هیات مدیره شستا ماه هاست که تکمیل نشده و این مجموعه تنها با سه و اخیرا چهار عضو هیات مدیره اداره می شود. وضعیت معاونت ها و هلدینگ ها هم به همین ترتیب است و بسیاری از آنها با حضور سرپرست فعالیت می کنند. متضرر شدن سهام داران جزء از جمله پیامدهای تداوم نابسامانی مدیریتی در شستا است؛ انتظار می‌رود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر چه سریعتر به برای پایان دادن به این وضعیت به مساله ورود کند. حتی شنیده ها حاکی است برخی شرکتهای بزرگ شستا نیز با سه یا چهار عضو اداره می شوند.
R.m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
0
قابل توجه دامداران استان اصفهان
۸۰ درصد کشت منطقه فریدن/ چادگان/فریدونشهر و بویین کشت ذرت علوفه ای است. به همه همکاران اطلاع دهید ذرت علوفه ای قیمتش بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان است. عرضه بسیار بسیار زیاد است. قیمت را بالا نبرید
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
0
0
نماینده حوزه انتخابیه جنوب لرستان ازاین فرد ........ دراصفهان حمایت میکند .................
نظر شما
ادامه