کد خبر: ۶۷۹۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر گفت: متصدی کشتارگاه متخلف در این شهرستان به علت تخلفات زیست محیطی و آلوده کردن آب و خاک به مرجع قضایی معرفی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «عباس نجاری» روز سه شنبه اظهار داشت: با وجود اخطارهای متعدد به یکی از کشتارگاه های طیور در شهرستان ملایر اما متصدی آن نسبت به رفع مشکلات واحد اقدامی نکرده بنابراین علاوه بر قرار گرفتن در فهرست صنایع آلاینده سال گذشته جریمه نقدی نیز شد.

وی اضافه کرد: با توجه به بازدارنده نبودن جریمه پیش بینی شده، تخلف این واحد ادامه داشت بنابراین امسال نیز به این واحد برای رفع آلودگی اخطاریه های متعددی داده شد اما به علت تداوم بی توجهی علاوه بر قرار گرفتن نام این واحد در بین صنایع آلاینده سال ۱۴۰۰، پرونده آن در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر افزود: بوی بد و متعفن ناشی از فعالیت این کشتارگاه طیور سبب نارضایتی و گلایه مندی روستانشینان حوالی این واحد شده و آنها نسبت به فعالیت این کشتارگاه بدون رعایت اصول زیست محیطی معترض هستند.

نجاری ادامه داد: با وجود اینکه متصدی این کشتارگاه ملزم به ارائه برنامه زیست محیطی خود به محیط زیست شده اما تاکنون در این باره اقدامی انجام نداده است.

وی گفت: خون و خون‌آبه ناشی از فعالیت این کشتارگاه باید برای تصفیه وارد مدار تصفیه خانه شده تا به استانداردهای زیست محیطی و قابل تخلیه در محیط زیست برسد همچنین قابلیت استفاده برای گیاهان غیرخوراکی را داشته باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر اظهار داشت: طبق آنالیزهای صورت گرفته از سوی محیط زیست و دیگر آزمایشگاه های معتمد، خروجی فاضلاب تصفیه خانه بالاتر از حد استاندارد تعیین شده است.

نجاری ادامه داد: همچنین مدیریت پسماند و لجن ضایعات کشتارگاه طیور ملایر به خوبی انجام نشده در حالیکه باید دفع بهداشتی صورت بگیرد.

وی افزود: همچنین بوی بسیار بدی از ضایعاتی که در کوره پخته می شود تا کیلومترها در فضا پراکنده شده که سبب نارضایتی شهروندان و روستانشینان شده است.

وی تاکید کرد: متصدی کشتارگاه طیور در ملایر باید نسبت به نصب بوگیر در این محل به منظور کاهش بوی متعفن و نامطبوع حاصل از پخت ضایعات اقدام کند.

شهرستان ملایر دارای یک کشتارگاه دام و ۲ کشتارگاه طیور است.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
0
1
قوی هستند . گوش شنوا ندارند.پیگیری کنید و تسلیم زور و فدرت نشوید.خدا اجرتان بدهد
نظر شما
ادامه