کد خبر: ۷۰۲۲۶

حکیم مهر: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: ۲ قلاده توله سیاه‌گوش اوراسیایی(لینکس) نر و ماده که از زیستگاه‌های طبیعی خود در شهرستان فریدن جدا شده بودند، تحویل این فرماندهی شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، روز شنبه به نقل از «سعید یوسف‌پور» اعلام کرد: در معاینات اولیه از این توله‌های ۲ ماهه، ضعف و سوء تغذیه هر ۲ و اسهال خونی توله نر تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: روند درمان توله‌ها آغاز و اسهال خونی توله ضعیفتر متوقف شده و هر ۲ توله بخوبی شروع به تغذیه از غذای مناسب کرده‌اند.

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: توله‌ها اکنون توسط دکتر فربد خاکپور و با نظارت فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان تحت مراقبت دامپزشکی هستند و دوره درمان خود را سپری می‌کنند.

وی اظهار داشت: ضعف بدنی توله‌ها بتدریج در حال بهبود است و از اشتهای قابل قبولی نیز برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، سیاه‌گوش یکی از مجموعه گربه‌سان ارزشمند موجود در ایران و استان اصفهان شامل گربه وحشی، گربه جنگلی، گربه شنی، گربه پالاس، کاراکال، پلنگ و یوزپلنگ ایرانی است که تاکنون در استان از این گونه، تصویری به ثبت نرسیده بود.

سیاه گوش وَشَق یا لینکس (Lynx)، سرده‌ای (جنس) از گربه‌سانان است که شامل چهار گونهٔ اوراسیایی، کانادایی، ایبری و گربه دُم‌ کوتاه است

زیستگاه این گربه‌سان، جنگل‌های کوهستانی با تراکم بالای بُته و درختچه و علف است.

سیاه‌گوش لینکس، گربه‌سانی با رنگ خاکستری و خال‌های سیاه است و شباهت زیادی به گربه‌سانان دیگری به‌نام کاراکال دارند که در سردهٔ (جنس) دیگری قرار دارند.

شهرستان فریدن در غرب اصفهان و در دامنه کوه‌های زاگرس واقع است.


نظر شما
ادامه