کد خبر: ۷۰۹۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: 700 میلیارد ریال اعتبار در سفر رییس جمهور به استان کرمان به دامپزشکی استان اختصاص یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر حسین رشیدی» ضمن تشکر و سپاس از زحمات و پیگیری های جناب آقای دکتر سید محمد آقامیری معاون وزیر و ریاست سازمان دامپزشکی کشور در اختصاص این اعتبار به دامپزشکی استان، گفت: در جلسه شورای اداری استان کرمان که با حضور رئیس جمهور برگزار گردید، دکتر سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص مبلغ 7۰۰ میلیارد ریال به طرح های دامپزشکی شامل توسعه و ارتقاء آزمایشگاه مرجع، پست های قرنطینه و واکسیناسیون دامهای عشایر خبر داد و در این نشست به تصویب رسید.

دکتر رشیدی ادامه داد: تخصیص این میزان اعتبار از مصوبات سی و یکمین سفر استانی دولت می باشد که موجب خدمات بیشتر و ارتقای سطح ایمنی دام‌ها و پیش گیری از بیماری های دام و طیور و ایزیان در استان خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: با ارتقای سطح کیفی و بیوسکیوریتی آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان، می توانیم آزمایشات مهم تری به سایر استان ها نیز بیش از پیش خدمات ارائه دهیم.

دکتر رشیدی افزود:  همچنین تجهیز و تکمیل این آزمایشگاه، ما را قادر می سازد تا بیماری های ناشناخته و خطرناک و مشترک بین انسان و دام را در این مرکز بررسی کرده و در صورت مشاهده از انتقال آنها جلوگیری شود.

وی از راه اندازی آزمایشگاه اختصاصی میکروبی دامپزشکی در استان خبر داد و گفت: امیدواریم با تخصیص این میزان اعتبار در این حوزه، ضمن راه اندازی آزمایشگاه اختصاصی میکروبی دامپزشکی و آزمایش بر روی اجرام، عوامل بیماری‌زا و مشکوک در حوزه دام و طیور و ابزیان، از شیوع و بروز تمامی بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام در استان پیش گیری نماییم.

این مقام مسئول اعلام کرد: ارتقای خدمات فنی دامپزشکی برای صیانت از سرمایه های دامی ضروری است و با اختصاص این بودجه به  پست های قرنطینه و واکسیناسیون دامهای عشایر شاهد رشد شناسایی وقوع بیماری های دام، طیور و آبزیان، کاهش درصد تلفات ناشی از بیماری های دامی نسبت به جمعیت دامی کشور، کاهش دوره زمانی شناسایی تا مهار بیماری و کاهش تعداد کانونهای آلوده استان خواهیم بود.

دکتر حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در این رابطه افزود:  استقرار پست های قرنطینه ثابت و آماده باش در استان سبب کمک به کنترل تردد دام، طیور و فراورده های دامی، ساماندهی حمل و نقل دام و طیور و فراورده های خام دامی با وسایل نقلیه کد دار و واجد شرایط بهداشتی، و نیز  ساماندهی و مدیریت حمل و نقل کود مرغی به استان می گردد.

شایان ذکر است در استان کرمان  بیش از 860 واحد پرورش مرغ گوشتی فعال می باشد، همچنین بیش از سه میلیون و 800 هزار راس دام سبک و سنگین در استان نگهداری و پرورش داده می شوند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
1
1
آفرين به مدیرکل کرمان، خیلی اتفاق خوبی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
1
1
واقعا عرضه می خواد، استان ما هم اومدن و مدیرکل ما فقط نگاه ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
1
1
درود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
1
0
اگر ریاست جمهوری نمی رفتند این اعتبار داده نمیسد ؟ در مدت چند دقیقه ای که ایشان به دامپزشکی فکر کردند چه اتفاقی افتاده که این اعتبار را دادند این چه سیاست نادرستی است پول مال مردم است برای مردم است چرا صدقه ای داده میشود
نظر شما
ادامه