کد خبر: ۷۲۵۳۰
تعداد نظرات: ۹۴ نظر
در واکنش به پیش‌نویس اصلاح قانون تاسیس سازمان دامپزشکی کشور:
«سیدرضا میرائی آشتیانی» این نامه را برای برای رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی ارسال نموده است...

حکیم مهر: رئیس هیات مدیره انجمن علوم دامی ایران در نامهای به رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی، در اظهاراتی مداخلهجویانه خواستار تغییراتی در پیشنویس اصلاح قانون تاسیس سازمان دامپزشکی کشور شد.

به گزارش حکیم مهر، وی در این نامه خواستار حذف بخش‌هایی از حوزه دامپزشکی در پیشنویس و محدود کردن آن به حوزه علوم دامی شده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ریاست محترم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر عسگری

ریاست محترم مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر نگاهداری

مقام عالی وزارت محترم جهاد کشاورزی، جناب آقای دکتر ساداتی نژاد

سلام علیکم

احتراما، با عنایت به اینکه اصلاحیه قانون سازمان دامپزشکی کل کشور در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است. به دلیل تداخلات وظایف سازمان موصوف با حوزه وسیع امنیت غذایی از جمله صنف دامپروری، نکاتی مهم به استحضار می رسد:

1- امنیت غذایی شامل چندین مولفه از جمله بخش عرضه (تولید)، تقاضا (مصرف مبتنی بر درآمد جامعه)، ایمنی و سلامت غذا، و همچنین پایداری این مولفه ها می باشد. بدیهی است بخش عرضه و تولید مرتبط با حوزه فعالیت معاونت بهبود تولیدات دامی کشور و محققان و متخصصان علوم دامی است. همچنین جایگزینی واژه «رفاه» به جای «بهداشت» دام در اصلاحیه مذکور، سبب تداخل وظایف سازمان دامپزشکی با دیگر نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی می شود. لذا ضروری است ضمن حذف واژه «رفاه» و عبارت «امنیت غذایی» در ماده 1 اصلاحیه، از عبارات و واژه هایی که متناسب با وظایف آن سازمان باشد (مانند بهداشت و حفظ سرمایه دامی و ...) استفاده گردد.

2- استفاده از کلمه امنیت زیستی در عنوان سازمان دامپزشکی، اجحاف به سایر بخش های دخیل در تامین امنیت زیستی جامعه است. عبارت امنیت زیستی یک مفهوم کلی و عام است که بسیاری از نهادهای عمومی و حاکمیتی (مانند وزارت بهداشت، سازمان حفاظت محیط زیست، همه بخش های وزارت جهاد کشاورزی و بخش هایی از سایر وزارت خانه ها و...) در تحقق آن سهیم هستند و به هیچ وجه محدود به سازمان دامپزشکی که وظیفه اش نظارت بهداشتی و حفاظت از سرمایه دامی کشور می باشد، نمی شود.

3- در بند ه ماده 3 نظارت بر کارخانه های تولید خوراک دام، اشاره شده است که باید به نظارت بهداشتی محدود شود.

4- در بند ز ماده 3 به نیاز سنجی، اظهار نظر و نظارت در مورد ساخت، نگهداری، حمل، ورود، صدور و فروش انواع مواد غذایی متراکم و مکمل های غذایی دام و مواد مصرفی اشاره شده است. بدیهی است این کار باید حتما توسط متخصصان رشته تغذیه علوم دامی انجام گیرد. در این خصوص صرفا مبادرت به نظارت بهداشتی در حیطه وظایف و اختیار آن سازمان محترم می باشد. ضمنا در موضوع مواد ژنتیکی اعم از اسپرم، جنین، دام مولد و... نهاد تنظیمگر تخصصی یعنی مرکز اصلاح نژاد بهبود تولیدات دامی کشور وجود دارد و ضرورتی به ورود سازمان دامپزشکی به این حوزه به غیر از مسائل بهداشتی نمی باشد.

5- در بند الف ماده 4، انجام تلقیحات و... باید با هماهنگی معاونت امور دام به عنوان متولی بخش تولید انجام پذیرد.

6- در ماده 5، تبلیغ، توزیع و فروش خوراک دام از طریق فضای مجازی مستلزم اخذ مجوز از سازمان دامپزشکی اعلام شده است، در حالیکه سازمان مذکور هیچ وجاهتی در تنظیم بازار و اقتصاد نداشته و ندارد و در تولید و توزیع این محصولات تنها بخش نظارت و کنترل بهداشتی از وظایف آن سازمان می باشد. بدیهی است وقتی محصولی با تعهد رعایت بهداشت مجوز تولید یا واردات را گرفت، دیگر نیازی به اخذ مجوز تبلیغات و فروش ندارد.

7- در ماده 7 اصلاحیه قانون، وظایفی که به درستی قبلا قانونگذار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار داده بود، به سازمان جدید منتقل شده است، در حالی که مجوز واردات و صادرات انواع فرآورده های دامی و دام زنده ضرورتا تابعی از مقررات بهداشتی و دامپزشکی نیست، بلکه مساله تامین امنیت غذایی کشور، تنظیم بازار و... را نیز شامل می شود که نیازمند تصمیمگیری در سطوح عالیتر از سازمان دامپزشکی است. سپردن چنین وظیفه ای به سازمان دامپزشکی مثل این است که تصمیم برای واردات و یا صادرات غلات و حبوبات و غیره به عهده سازمان حفظ نباتات گذاشته شود.

8- در ماده 10 با وجود مخالفت صریح دیوان عدالت اداری در سال گذشته با صدور مجوز تاسیس مراکز تلقیح مصنوعی توسط سازمان دامپزشکی، مجددا طراحان این مورد را در لایحه جدید گنجانده اند که جای تامل دارد.

9- در این اصلاحیه تمایز بین مسئول فنی و مسئول بهداشتی رعایت نشده است و این شائبه ایجاد می شود که مسئول گاوداری و کارخانه خوراک دام و مرغداری فقط دامپزشک است، در نتیجه به کارخانه خوراک دام ابلاغ می گردد که تولید خوراک یا مکمل سفارشی فقط با مهر و امضا دامپزشک میسر می گردد. لازم است موارد اینچنینی به «مسئول بهداشت» محدود گردد.

در پایان ضمن احترام به حقوق جامعه محترم دامپزشکی کشور که وظایف بسیار مهمی در بهداشت دام، کنترل بیماریهای دامی و بیماریهای مشترک انسان و دام به عهده دارند، و جهت جلوگیری از تداخل امور و اجرای حکمرانی خوب و پرهیز از مناقشات بیهوده از آن مقام عالی درخواست دارد، ضمن تشکیل جلسه ای با اعضای هیات مدیره انجمن علوم دامی ایران نسبت به اصلاح موارد یاد شده در لایحه اصلاحیه قانون تاسیس سازمان دامپزشکی اقدام لازم مبذول گردد.

استفاده از نظرات استادان و محققان علوم دامی در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی سراسر کشور در این خصوص نیز می تواند سودمند باشد و در این خصوص دعوت از مدیران محترم گروه های علوم دامی دانشگاه ها نیز پیشنهاد می شود.

سیدرضا میرائی آشتیانی

رئیس هیات مدیره انجمن علوم دامی ایران




انتشار یافته: ۹۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
6
46
عاجزانه تقاضا دارم که دکتر اقامیری دست از اصلاح قانون بردارد چون مطمئن هستم فعلا سازمان دامپزشکی توان دفاع از حقوق خود را ندارد و در تنظیم قانون جدید شکست خواهیم خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
انصافا جز چند مورد در خصوص رفاه حیوانات (که کاملا مرتبط با دامپزشکی می باشد و مسئول فنی بهداشتی و مواد ژنتیکی بقیه موارد کارشناسی و صحیح است
......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
16
30
چرا این نامه تا این حد نسبت به دامپزشکی کینه توزانه هست؟
من اینطور فکر میکنم یا واقعا همین طور هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
کلا علوم دامی ها از دامپزشکی کینه دارند. از ۳۰ سال پیش که بنده واحد پرورش دام داشتم تاکنون اینطور بوده علتشم اینکه این آقایان‌کلا دام‌ و مسایل مربوطه به آن را در انحصار خودشان‌می دانند. یادم هست یه بار یک نفر از اساتید امور دامی گفت شما دکتر می شوید برید وزیر و وکیل بشید ، مسایل دام را بگذارید برای اهلش...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
کینه نه . ....... سالها ...... و عدم توجه به علوم دامی
...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
9
18
..................
قطعا این اظهارات بی اساس و مداخله جویانه اولی و اخری نخواهد بود و وظایف سازمان گوشت قربانی خواهد شد
..................
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
30
28
کاملا درست وواقع بینانه بیان شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
30
25
نقد ایشان کاملاً کارشناسی است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
بله در سطح کارشناسی است که برای کارشناسان ارشد و دکتر ها نوشته شده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
عرض به حضور آقای کارشناس محترم، میرایی!
نامه شما مثل آنست که از فردا شیمیست ها نامه بزنند به وزارت بهداشت که چرا غذا دارو، به داروسازان اجازه نظارت فنی و پروانه مسئول فنی در داروخانه ها و کارخانجات دارو و مکمل و آرایشی بهداشتی می دهد؟ ما که خیلی بهتر و بیشتر شیمی بلدیم. یا صنف آرایشگران مرکز و حومه معترض شود ما خیلی بهتر لوازم آرایشی را می شناسیم به داروساز چه ربطی دارد؟ نخیر اقا، نظارت کیفی، رگولاتوری نه بهداشتی. کیفیت نه صرفا بهداشت. محض اطلاع دکتر داروساز پروانه مسئول فنی شرکت تولید کیت و تجهیزات می گیرد از اداره تجهیزات پزشکی غذا دارو...بازهم ادامه بدم. یا روشن شد براتون نظارت به جه معناست. با این قبیل نامه نگاری ها صنف تون را کوچک نکنید و بس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
19
24
جالبه متخصصین!!!! و محققین!!! علوم دامی از فرط بیکاری در حال تراشیدن و غصب جایگاه و تعریف مشاغل هستند برای صنف خودشون با دخالت آشکار در شرح وظایف سازمان دامپزشکی و دامپزشکان. تا جایی که می دونیم کشاورزی گرایش علوم دامی با رتبه های ده هزار و بیست هزار وارد دانشگاه می شوند. اینکه چطور به خودشون اجازه می دهند ورود بی جا کنند و ......... نامه می زنند و در مورد دامپزشکی اظهار نظر می کنند، برای من یکی واقعا جالب هست. مهر و شماره نظام مهندسی هم دارند. با یکی از این مدعی ها در شرکتی همکار شدم متاسفانه چند صباحی، با چنان وقاحتی در همه چیز دخالت و مهر میزد پای تمام مدارک که من انگشت حیرت به دهانم هنوز. دقیقا .......ی بودن جای دامپزشکان را دارند. من نمی دونم دامپروری و پرورش و تغذیه دام چه ارتباطی به نظارت بهداشتی و سلامت و طب دام و طیور دارد؟؟؟ کینه توزانه جای خود دارد ........ از زور بیکاری دارند خودشان را بازتعریف و ........ می کنند و ....... برای مسئول فنی شدن. سازمان دامپزشکی و جناب دکتر آقامیری بهوش و بگوش باشید. متشکرم.
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
باسلام واحترام
نامه جناب آقای میرائی آشتیانی کاملا کارشناسی شده وبر اساس ضوابط وقوانین موجود مطرح شده است.امیدوارم با مدرکی که داری با رتبه برتر دانشگاه بجای داستان سرائی یه متن انتقادی برای نامه فوق الاشاره بنویسید.
(همه با هم در راه و هدف دامپزشکی گام برداریم)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
اولا بنده همکار شما نیستم. دوما جواب نامه ی پر از اشکال و ایراد و دخالت آشکار یک انجمن در چارت یک سازمان حاکمیتی و رگولاتوری را نمی دهم. کارشناسان علوم دامی در پوزیشن های جیره نویسی، و مدیریت پرورش در فارم ها، مدیر تولید در کارخانجات تولید خوراک و مکمل و کنسانتره و همچنین فروش و مارکتینگ حضور دارند‌. هر فرد با الزامات و ویژگی هایی که برمبنای تخصص و دانش دارد در جایگاه خود باید قرار بگیرد و پاسخگو باشد. شایسته سالاری اصلی پذیرفته شده در تمام کشورهای توسعه یافته. سازمان دامپزشکی کشور ر کنار سازمان عذا و دارو و ملی استاندارد رگولاتوری و واضع قوانین به عنوان یک سازمان حاکمیتی هست و رئیس یک انجمن نه می تواند و نه اختیار دارد که در این مورد و محدود کردن وظایف این رگولاتوری به صرفا نظارت بهداشتی اظهار نظر کند چه برسد به نامه به مجلس و وزارت جهاد. ناظرین دامپزشک سازمان دامپزشکی کشور بر مبنای دفاتر و معاونت های تخصصی تفکیک شده و شرح وظایف تصریح شده این سازمان و ادارات کل در نظارت بهداشتی کشتارگاه ها و مراکز تولید و فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی، تامین امنیت غذایی، نظارت بر تولیدات دارویی و انطباق و تضمین کیفیت و عملیات تولید خوب در کارخانجات خوراک مکمل کنسانتره دارو واکسن مکمل و رگولاتوری برتولید دارو و واکسن و مکمل، قرنطینه، تشخیص و پیشگیری از بیماریهای مشترک....طیف وسیع این وظایف را به عنوان ناظر به عهده دارند. این شرح وظایف نظارتی، رگولاتوری، حاکمیتی نه ارتباطی به کارشناسان علوم دامی در حوزه پرورش و تغذیه حیره نویسی دارد و نه برای احراز ان واجد صلاحیت هستند. اینکه کاسب کارانه نامه زدند تا اشتغال ایجاد کنند به جای آنکه در پرورش و تولید و جیره نویسی ...در ارم ها و دامداری ها و کارخانجات مشارکت کنند یعنی اینکه حتی در حوزه کاری تخصصی خودشان هم نمی توانند کار کنند دوستان علوم دامی. پس به دنبال محدود کردن شرح وظایف سازمان دامپزشکی و انشا و نامه نگاری نباشید. خانه انجمن مذکور از پای بست ویرانست گویا که در جست و جوی مسئول فنی شدن هستند. خیلی مایل بودین نامه بنویسم، همین جا نامه تقدیم به ما و کارشناس محترم اقای میرزائی. ایام بکام؛
فوق علوم دامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
هنوز تا 160000 شبستر خیلی فاصله دارن :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
شبستر رو خوب می شناسی فوق علوم دامی که در آرزوی دامپزشک شدن و مسیول فنی شدن هست ............. همون دهاتی هست که ازش مدرکت رو گرفتی دیگه.:)) پاسخ کارشناسی به نامه کارشناسی رئیس انجمن تون دادم. خیلی فشار اومد بهت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
وقتی دامپزشکان .......... رو به جیره نویسی می آورند، نباید انتظاری داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
سلام
دامپزشک وظیفش و تخصصش بهداشت و درمانه
کارشناس علوم دامی وظیفش و تخصصش امور پرورش و عمدتا تغذیه هست .مسائل مربوط به کارخانه خوراک مربوط به متخصص تغذیه ست پس بجز مسئله بهداشت ربطی به دامپزشک نداره
ولی بخاطر زور بیشتر سازمان دامپزشکی نسبت به نظام مهندسی این قانون مسئول فنی رو برای کارخانه ها اجبار کردن . پس این جمله که کارشناسان علوم دام از بیکاری دنبال مسئول فنی شدنن اشتباهه چون حقشونه در واقع دامپزشکانی که کار اصلیشون ...... دارو و درمانه .............. میرن مسئول فنی میشن . پس درست قضاوت کنید کار دامپزشک دارو و درمانه کار کارشناس علوم دامی پرورش و تغذیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
خدارو شکر دیگه حوزه فعالیتی از علوم دامی نمونده که دخالت نکرده باشید،دامپزشکان عزیز جیره نویسی،ارزیابی تیپ وهر کاری که بگیم دارید تصرف میکنید.کاش هر کس به محدوده فعالیت خودش قانع باشه و دخالتی در آن نداشته باشه تا امنیت غذایی جامعه با خطر مواجه نشه
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
7
19
سلام.دلمون خون است و هر روز حالمون بدتر از دیروز.
اینهمه مسول و رئیس ......... را کجای دل خونینمان بگذاریم.
حکیم نامهربان ......... تو همچنان سانسور می کنید .
...................
کدام ایرانی وطن پرستی اینگونه خودش را به نفهمیدن می زند و تلاش می کند برای ویران تر شدن کشورش،تمام موارد مورد اشاره ایشان کاملا غیر علمی است.
البته پیش نویس جدید هم تصویب نشود بهتر ،
ایرادات اساسی دارد و می توان بهتر و جامع تر و بروز تر نوشت قوانین را .
مبارز وطن
|
United States of America
|
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
6
7
درود
با رعایت ادب و احترام فارغ از ...... مسئولین دامپزشکی تمام مطالب بیان شده ناشی از غرض ورزی و ...... و ...... نویسنده بوده و به معنای واقعی ...... محض بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
6
12
شما در جهاد پروانه تاسیس دارید که حتی همون رو هم درست اجرا نمیکنید چطور امور بهداشتی رو به شما محول کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Turkiye |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
موجز، کوتاه و دقیق و پرمعنا. پاسخ تون عالی بود. پروانه تاسیس را درست اجرا کنند دخالت در نظارت فنی بهداشتی رگولاتوری پیشکش. فقط اعتماد به سقفش ....که برداشته نامه زده به مجلس و وزارت و...جل الخالق! مثل این می ماند که رئیس انجمن شیمیست ها نامه بزند چرا داروسازها مسیول فنی کارخانجات دارو و مکمل و تجهیزات پزشکی هستند در کارخانجات دارویی و شرکتها، ما خیلی بیشتر از اونها شیمی خوندیم. سازمان غذا دارو به دکتر داروساز پروانه مسئول فنی تجهیزات پزشکی و تولید کیت می دهد. از فردا رئیس انجمن مهندسین پزشکی هم نامه بزنند به غذا و دارو! پروانه مسیول فنی کارخانجات تولید مواد ارایشی و بهداشتی می دهد. از فردا صنف ارایگران هم نامه می زنند ما خیلی بهتر و بیستر لوازم آرایی را می شناسیم. می ناسیم تا بلد و متخصص هستیم که نظارت کیفی نه بهداشتی فقط، کنیم زمین تا اسمون توفیر دارد. نخیر آقای میرایی کارناشناس، در غذا و دارو هرکس در جایگاه خودش قرار می گیرد. دکتر داروساز برای اخذ این پروانه دوره می بیند توسط اداره تجهیزات پزشکی در غذا و دارو و بعد از گذراندن دوره های اختصاصی پروانه صادر می شود. این فقط یک مثال از صدها مثال اینچنینی هست در غذا و دارو. آیا کسی جرات می کند بی دلیل نامه بزند برعلیه غذا دارو؟؟؟!!!
ناشناس
| Turkiye |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
موجز و کوتاه و دقیق و پرمعنا. پاسخ عالی بود. اما عرض به حضور آقای کارناشناس! محترم میرایی، رئیس انجمن مذکور، نامه ی شما مثل آنست که شیمیست ها نامه بزنند به وزارت بهداشت که چرا داروسازان فقط پروانه و مجوز مسئول فنی تولید در کارخانجات دارو و مکمل دارند؟ چرا فقط داروسازان مسئول فنی داروخانه می توانند باشند؟ ما که خیلی بیشتر از داروسازها شیمی بلدیم و خوندیم. محض اطلاع نه تنها در داروخانه و کارخانجات تولیدی که دکتر داروساز در کارخانجات و شرکتهای تجهیزات پزشکی و تولید کیت هم پروانه دارند و مسئول فنی هستند از جانب غذا و دارو. دوره می بینند قبل از صدور پروانه زیرنظر اداره تجهیزات پزشکی غذا دارو و پروانه اخذ می کنند. از فردا اتحادیه مهندسین پزشکی هم نامه بزنند. در کارخانجات تولید لوازم آرایشی و بهداشتی هم داروسازان پروانه مسئول فنی و نظارت رگولاتوری دارند، از فردا صنف آرایشگران مرکز و حومه هم اعتصاب کنند و طومار بنویسند ما خیلی بیشتر و بهتر لوازم آرایشی را می شناسیم چرا داروسازان!! اقای کارناشناس! نظارت کیفی، رگولاتوری. نه بهداشتی. به همین دلیل این ناظران فنی کیفی فقط داروساز هستند نه آرایشگر نه مهندس پزشکی نه شیمیست. با این قبیل نامه نگاری های سخیف فقط صنف خودتان را کوچک و بی ارزش می کنید و بس.
والده گرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
8
9
بهداشت عمومی و غذای سلام جزو حقوق مردم است نه تولید کننده و اصولاً سازمان دامپزشکی طبق قانون وظیفه اش استیفای حقوق ملت است و درست به همین دلایل این مسائل به شما در حوزه پرورش ارتباطی پیدا نمیکند و هر موضوعی که بهداشت عمومی مردم را به خطر بیاندازد تحت نظارت و اختیار دامپزشکی است
تامام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
3
9
دامپزشکی آنقدر مشکل دارد که اگر رئیس و معاون توسعه تمام وقت خود را صرف رفع مشکلات احقاق حقوق از دست رفته دامپزشکی(حق محرومیت مطب، فوق العاده خاص مشاغل سخت، ضریب یک و یک دهم، حق همترازی و ... ) بنمایند بازهم وقت کم می آورند ولی متاسفانه وقت خود را صرف موضوعی کرده اند که نه تنها مشکل دامپزشکی نیست بلکه نقطه قوت و ستون محکم دامپزشکی محسوب می گردد.
لطفاً ریشه های این ستون را سست نکنید
بفکر 6 بیماری مهمی که قرار است تا دو سال آینده ریشه کن شود باشید
به عهد خود وفا کنید .............
دامپزشک
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
9
17
تا زمانی که دامپزشکی زیر مجموعه جهاد کشاورزی باشه ومستقل نشه از این قبیل اظهار نظر ها خواهیم داشت
دامپزشک اداره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
8
11
تلقیح مصنوعی از اجزائ کار باروری وتولید مثلی است ویک کار عملی بوده ودر شرح وظایف دامپزشکی است تحت عنوان مدیریت تولید مثل که ارتباط مستقیم با تولید داشته و با اناتومی و ناهنجاریهای دستگاه تناسلی ماده ونر در ارتباط میباشد .واما درخصوص انتخاب اسپرم ومسائل اصلاح نژادی و ناهنجاریهای ژنتیکی و مادرزادی باز هم به دامپزشکی برمیگردد در خصوص هم خونیها - سقط -نژادهای برتر از نظر باروری و مقاومت به بیماریها وعوامل منتقله از اسپرم و ابستنی و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
........ ما رشته اصلاح نژاد داریم که مربوط به دامپروری است نه دامپزشکی، دامپزشک ها نباید در کار اصلاح نژاد ورود کنند. پس دکترای اصلاح نژاد باید چکارکند ...............
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
خودت را خسته نکن animal scince یک رشته تعریف شده است در تمام دنیا و وظایفشان هم مشخصه حالا تا قیامت بگو این مال ماست اون مال شماست
دکتر نیوشا جهانمردی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
Ali جهت اطلاعت، veterinary medicine پیش از پزشکی بوده و اسناد باستانی تاریخی هم موجوده. در دنیای مدرن هم یکی از ارزشمند ترین و سخت گیرانه ترین رشته های تحصیلی و حرفه ای هست. باز هم جهت اطلاعت بقراط حکیم که سوگند پزشکی بهش خورده میشه هم پزشک بوده و هم دامپزشک...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
10
11
هیچکدام از ادله این آقای محکمه پسند نیست و براحتی رد میشوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
7
15
اصلاح قانون دامپزشکی یک اشتباه بزرگ و غیر قابل جبران خواهد بود، ...........
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
4
11
با نام خدا
عرض ادب و احترام خدمت جناب دکتر آشتیانی

اینکه حضرتعالی به تکرر کلمه " بهداشت " را در مرقومه تان ذکر می نمایید جای خوشحالی دارد ، اما کوتاه عرض کنم ، همین که همکاران محترمتان از باب تلقیح مصنوعی در دام اقدام می نمایند به دلیل عدم آکاهی و یا دقیق تر عنوان نمایم عدم اطلاع از بهداشت دام ( که البته حق هم دارند چون تحصیلات مرتبط را ندارند ، نه صرف پاس کردن 2 واحد درسی ! ) به دلیل مداخله غیر استریل سیستم تناسلی دام ماده را دچار آلودگی و به دنبال آن عفونت های باکتریایی و ... می نمایند که احتمالا در ادامه نیاز به " تشخیص " و به دنبال آن " درمان " دارد و قطعا از ید و اختیار و صلاحیت عزیزان محترم علوم دامی خارج می باشد .

پس بهداشت نه صرف یک کلمه که بدان اشاره داشتید بلکه مجموعه ای از اقدامات و فرایند های بسیار درهم تنیده و پیچیده را شامل می شود .

علی هذا استدعا دارد مجموعه علوم دامی و دامپروری بحث تولید را به نحو مطلوب دنبال نمایند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
6
11
چرا به یک درخواست یانوشتار احدی اینجور نامحترمانه حمله میکنید، یه نگاه به حکم کارگزینی اخیرتان بکنید آرم سازمان دامپزشکی توسط خوددامپزشکی حذف شد، شما ها که نمیتونید ازخودتون دفاع کنید چرا حمله میکنید.. بنده خدا نظر داد جواب علمی ومنطقی بدهید ..............
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
1
9
رفع مشکلات معیشتی پرسنل سازمان دامپزشکی مهمتر است از تغییر قانون 1350 که اتفاقا قانون محکم و قوق است جناب رییس اگر میخواهید ......... خدمتی بکنید مشکلات معیشتی پرسنل را در برنامه 5 ساله جاری حل نمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
1
11
سلام
بعنوان یک دامپزشک به نظرم ایشان نقد منصفانه اداری بر اساس ضوابط موجود داشته است. البته بعضی موارد نظرشان بر اساس قوانین باید پاسخ داد شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkiye |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
از جانب دامپزشکان حزف نزن. مشخصه دامپزشک نیستی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
به عنوان یک در ارزوی دامپزشک بودن بهتره مهندس عزیز!! خودتی!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
6
6
بنده دکتر دامپزشکی هستم که چندین ساله با خرید کارخانه معدنی با ۱۲۰ نفر کارگر مستقیم در این حرفه مشغولم.. آقایون جهادکشاورزی و علوم دامی با عدم رعایت فاصله ۱۰۰۰ متری که خودشان در ضوابط صدور پروانه مرغداری مکتوب کردند در فاصله ۲۶ متری با معدن بنده اقدام به صدور مجوز وآنهم بدون استعلام از سازمان صنایع و فلزات وقت کردن و منو در امر تولید دچار مشکل نمودند.. آقایان پرادعا لطفا با همین اختیارات فعلی خودتون نظارت هاتون رو به روز کنید بقیه پیشکش.. امر نظارت بر بهداشت از زمان تولید تا زمان عرضه استارت میخوره و سماجت و مداخله شما فقط یک معناداره..... ....... از مدافعان سلامت مردم.. همین
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
13
5
کاملا به حق و منطقی نگاشته شده است و اینکه شما با رتبه ای کمتر وارد این عرصه شده اید دلیلی نیست که حق دیگران را تضیع کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
4
2
با استدلال این آقا مثلا کارخانه های تولید مواد بهداشتی و آرایشی باید از وزارت صنعت مجوز بگیرند و مورد تایید مهندسین صنایع باشند نه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو،همینقدر استدلال ایشون مسخره هست،مهندسین دامپرور فقط تولید کننده هستند و بهانه تنظیم بازار نمیتواند باعث به خطر انداختن امنیت زیستی و سلامت مردم شود،نتیجه این نوع نگرش و تضعیف سازمان دامپزشکی را امروز شاهد هستیم که مردم هزار جور حرف و حدیث درباره سلامت مواد پروتئینی دارند،حتی در زمینه تنظیم بازار هم شاهد بودیم که بار اصلی به عهده دامپزشکی بود و جهاد کشاورزی خیلی راحت شانه خالی میکرد و ه نماینده های جهاد عملا هیچ کاری انجام نمیدادند یعنی سواد لازم را نداشتند،دیدیم که میگیم
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
دوست بزرگوار، احتمالا بعد از این همه سال خدمت باید دیگه بدانید سازمان دامپزشکی هم زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است!!!
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
5
9
باسلام از حکیم مهر انتظار این بود که بی دلیل واره مداخله جویانه را بکار نمی برد. اصل نامه بیان دخالت دامپزشکان در امور تخصصی تغذیه دام است. دخالت هایی که منجر به ایجاد فضای تقابل می شود. جایگاه دامپزشکان رفیع و تخصصی بوده و بهتر است حدود آن در مسائل بهداشتی و درمانی رعایت شود تا کار کارشناسان محدود نشود. عدم ورود رتبه های برتر به رشته علوم دامی ظلم و جفای سازمان سنجش در حق صنعت دام و طیور بوده و در طاینده آسیبی که این ندانم کاری به کشور وارد خواهد کرد بسیار بیشتر از خشکسالی خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
ایزد مهربان، کشور ما را ا از شر خشکسالی دروغ و کمبود مهندسین علوم دامی محفوظ بدار‌. خندیدم واقعا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
5
6
ما ز یاران چشم یاری داشتیم
خود غلط بود آنچه ما پنداشتیم

از دوستان رشته های علوم دامی انتظار دیگری نیست. به هر حال آنها هم به دنبال گسترش محدوده فعالیت خودشان و اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی جدید برای همکاران شان هستتد.
آنچه بیشتر به ما دامپزشکان آسیب می زند سیاست های نادرست بخش دولتی است. آقایان ................ تیشه به ریشه دامپزشکی و دامپزشکان می زنند.
و بعد هم یا بازنشسته می شوند و یا به بخش دیگری منتقل می شوند و نمی ببینند که یک تصمیم غلط چه مشکلاتی را بوجود آورده است.
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
....................
مشکل ریشه ای است و بهتربود بجای جداکردن این دو رشته و .. هردو رشته یکی بود و دروس جامع تر و تکمیل تر بود ...............
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
2
3
با سلام دوستان متن کامل رو بخوانند ................... در همان ماده ۱ استفاده از عبارت سازمان امنیت غذایی و دامپزشکی یعنی آوردن امنیت غذایی قبل از دامپزشکی به معنای آنست که هدف این سازمان در درجه اول امنیت غذایی است بعد دامپزشکی هر کسی ذره ای به امور جهاد و کشاورزی و سازمان نظام و دامپزشکی آشنایی داشته باشه می‌دونه امنیت غذایی وظیفه آن سازمان نیست بلکه وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است و هدف کوچک سازی سازمان و تشکیل یک اداره کل زیر نظر معاونت امور دام است و تبدیل ادارات کل استانها به یک اداره در دل جهاد است و بس
هدف از اصلاح قانون واگذاری برخی دیگر از وظایف به سایر ارگانها خصوصا سازمان اصلی خودشون سازمان نظام است
کریمی
|
France
|
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
5
8
مطالب بیان شده از طرف ایشان کاملا به حق و درست میباشد. مناسفانه سالهاست که دوستان دامپزشک در مسائل علوم دامی بخصوص تغذیه و مسائل کارخانجات خوراک دام دخالت دارند
امیدوارم که وظایف این دو رشته به درستی که ایشان اشاره نمودند تفکیک شود و از دخالت های نابجا خودداری شود.
پاسخ ها
کامیاب قیصربیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
سلام.یکی از خیانت‌های که هر روز در روستاها شاهد آن هستم همین کنسانتره غیر استانداری که به روز به دامدارهای روستایی داده می شود به جای شیر تولیدی ،متاسفانه سازمان در این خصوص بایستی یک اقدام عاجل انجام بده،
محمود حبیبیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
4
5
کاملا واقع‌بینانه بیان شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
5
5
با سلام
نامه خوب و کارشناسی هست و هیچ جا وارد وظایف دامپزشکی که مربوط به بهداشت یا دارو و درمان هست عملا نظری نداشته است امنیت زیستی چه قرابتی با دامپزشکی دارد؟!
سازمان پدافند غیرعامل یا وزارت بهداشت یا اداره محیط زیست به امنیت زیستی نزدیک تر از دامپزشکی نیست؟!
مغضوب الیهم ( دامپزشک)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
6
5
اصلا به ایشون ارتباطی نداره که در کار سازمان دامپزشکی دخالت کنند چون اصلا در این سطح نیستن
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
4
0
به نظر اینجانب بهتر است برای پیشگیری از تداخل و موازی کاری و تخصصی شدن حوزه پرورش دام و دامپزشکی کشور و خدمات رسانی بهتر وزارت کشاورزی به حوزه تخصصی کشاورزی ، از ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور تقاضا می گردد درخواست جدا شدن معاونت امور دام و تولیدات دامی از جهاد کشاورزی و همچنین قسمت حیات وحش سازمان محیط زیست و اضافه شدن به سازمان دامپزشکی را نمایند. مثلا چه ایرادی دارد وزارت دامپزشکی و کنترل کیفی ایجاد گردد. همه وظایف یکسو و مشخص
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
4
4
دلائل واهی و بی اساسی را مطرح کرده است. با یک تلنگر کوچک حرفهای بی منطق ایشان را میتوان زیر سوال بر.
ناشناس
|
Sweden
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
3
5
نامه بسیار خوب تهیه شده و موارد مندرج کاملا در حیطه دفاع از تشکیلات صنفی همراه با مستندات مستدل، منطقی و فنی است. بزرگواران بجای نقد منطقی بیشتر سعی دارند به حاشیه بپردازند که البته این خود مطالب نامه را بیشتر تایید می‌کند. به قول سعدی علیه‌الرحمه: عاقلان دانند...
حجت عبداللهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
4
5
توی کامنتا کاملا معلومه چه کسایی بیشتر کینه توزانه دارن حرف میزنن ،اون دوست عزیزی که از رتبه ی علوم دامی ها حرف میزنه از واحد شبستر یادش نره جدای از این تخصص و دانشی که بچه های علوم دامی در شاخه های مختلف دارن نباید اینطوری دیده بشه و از همه مهم تر بعنوان یک علوم دامی هیچ حسرتی برای دامپزشک شدن ندارم والا برای ما بچه های رشته ی ما زیاده چون حداقل داخل فضای مجازی آکادمی آنلاین با اسامی مختلف درست نمیکنیم و پول بگیریم
پاسخ ها
دکتر دامپزشک دانشگاه تهران
| Turkiye |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
از نامه رئیس انجمن تون مشخصه که چه کسی کینه دارد. ما نامه نزدیم. سرمون در حوزه کاری خودمون هست. فعلا رئیس انجمن تون دنبال این هست از فرط تخصص و دانش که در جایگاه ما قرار گیرد. شتر در خواب بیند پنبه دانه.
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
سلام
دوست عزیز اگه واحد شبستر در دوره ای رتبه بالا پذیرش کرده عوضش شهریه بالایی هم گرفته و هرکسی خصوصا از یک رشته خاص که آرزوی دامپزشک شدن داشتن توان ورود به همون واحد شبستر نداشته،الان هم که زیر نظر علوم پزشکی رفته بحث آموزش دامپزشکی دانشگاه آزاد و برای شما قبولی در همون واحد شبستر در حد یک رویا باقی خواهد ماند ، رشته دامپروری که چند صباحی اسمش به علوم دام تغییر کرده که عملا بدون کنکور تو هر واحدی اعم از روزانه،آزاد، پیام نور وغیرانتفاعی و دانشگاه آزاد که قبلا بدون کنکور نکرده بود رشته اتون، رتبه های برتر کنکور البته از آخر رو همیشه میگرفت مثل 400هزار و... روزانه اش که واحد تهران همون رتبه های 60هزار رو در سال های قبل پذیرش کرده. اول ی سوزن به خودتون بزنین بعد ی جوالدوز به دیگران
کارنامه رتبه های برتر کنکورتون و هنرنمایی های شما مستند در وب سایت های قلم چی و... اس
و الانم موجود
بهتره در مباحث تخصصی خودتون سرگرم و مقتدر باشین و در اموراتی که به شما مرتبط نیست و علمش ندارین دخالت نکنید.
با تشکر
علی
|
Germany
|
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
4
2
دوستان
دامپزشکی هیچ گونه ارتباطی به علوم دامی ندارد. علوم دامی در حوضه تغییرات میانگین تولید و کیفیت و کمیت تولیدات دامی بحث می کند و عزیزان دامپزشک در حوضه بهداشت و درمان. اینکه یک اصلاح نژاد و تغذیه نمی دانند چگونه بیماری های دامی درمان می شوند یک دامپزشک هم نمی داند چگونه سویه راس یا کاب در ۶ هفته به وزنی حدوده ۳ کیلو میرسد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
5
5
دامپزشکان عزیز با هر رتبه ای در نهایت باید بیایید توفارم از همون علوم دامی چیزی یاد بگیرید و زیر نظر مدیر تولید کار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Turkiye |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
اره، تو درست میگی علوم دامی عزیز. در کارخانه های داروسازی هم مدیران تولید شیمیست هستند مدیران کنترل کیفیت میکروبیولوژیست و مسئول فنی داروساز. ولی هر کس در رشته جایگاه و حوزه خودش کار می کند و شیمیست و میکروبیولوزیست مثل علوم دامی ........ ندارند که نامه بزنند یا مهر بخواهند و شماره نظام، کسی هم زیر نظر دیگری نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
علی آقا شوخی قشنگی بود کلی خندیدیم خدا خیرت بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
چی دارید یاد بدید؟
حکیم مهر کامنت را بیار بالا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
4
3
به این دوست عزیزمون بفرمایید:

آن یکی پرسید اشتر ا که هی
از کجا می آیی ای فرخنده پی

گفت از حمام گرم کوی تو
گفت خود پیداست از زانوی تو

بلایی که این انجمن ........ بر صنعت دامپروری کشور و مشاغل مرتبط مانند دامپزشکی آورده قابل توصیف نیست. قابل مشاهده است.

وقتی ........ استادان اینها به جای فعالیت در بخش تخصصی خودشان کتاب در مورد هورمون شناسی زنان می نویسند شما باید وضعیت دامپروری کشور اینگونه ببینید.

پیشنهاد می کنم معاونت امور دام وزارت جهاد حذف شود یا به یک دامپزشک سپرده شود. .................
پاسخ ها
بیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
وای بر حکیم مهر که با به کار بردن واژه مداخله جویانه، سبب هتک حرمت شخصیت های علمی و قشر زحمت کش دامپزشک و دامپرور می شود. سردبیر محترم حکیم مهر اگر سخنی حقی می خواهد بگوید پاسخ نامه را با استدلال بدهد نه با ایجاد جو روانی در فضای کاری. تولید محصولات دامی نیاز به همدلی و همکاری مهندسین دامپروری و دامپزشکان دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
1
0
دربحث واردات یا صادرات فراورده خام دامی بجز بهداشت مگر موضوع دیگری مهم هست اظهار نظردرمورد بهداشت جز داشتن اطلاعات درزمینه بیماریها وویروس وانگل‌وباکتری وقارچ وباقیماندهای دارویی مگر چیزدیگری هست خب رشته دامپروری چند واد درمورد موضوعات اشاره شده واحد پاس میکنند نکنه‌همانطور که باایجاد شهرک های دامداری به پخش وانتقال بیماریها کمک کردیدپدرصاحب دام رو دراوردید وزحمات چندساله قشر خدوم دامپزشکی را به باد دادید اینجا هم میخواهید ازطریق نظارت بر فراورده هاتیر خلاص بر صنعت دام بزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
3
0
عجب قدم کوچکی در حمایت از رشته دامپروری برداشته شد. دامپزشکان از اصلاح ح نژاد تا جیره نویسی و ... در کار دامپروران دخالت می کنند، کجای قانون دخالت آنها را در کار دامپروری منع کرده است، اما در اکثر موارد دامپروران از کار در حوزه دامپزشکان منع شده اند. حتی برخی دامپزشک ها در سالهای گذشته جراحی زیبایی انسان هم انجام می دادند. متأسفانه بی قانونی مملکت کار را به جایی رسانده که دامپزشکان به راحتی بدونه هیچ گونه قبول عواقب کار در فارم ها کار می‌کنند و دامدار بی سواد هم همیشه با ضرر همراه بوده است. هیچ قانونی برای دخالت بی جای دامپزشکان وجود ندارد و از این بی قانونی کمال استفاده را میبرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
فکر کنم جراحی زیبایی ......... را یک دامپزشک انجام داده. شرم کن از این همه دروغ!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
واقعا دخالت بی جای دامپزشکان در اصلاح نژاد کشور و موارد مربوط به دامپروری از حد گذشته است .................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
0
1
همین بس که مدرک سیکل با یه اموزش کوتاه مدت عضو نظام دامپزشکی میکنند و در مسایل دامپزشکی بهشون کار میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اون سیکل حتما از مهندسسس علوم دامی باهوش تر است!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
0
0
باسلام
از جناب اقای دکتر اشتیانی بابت این نامه ی کارشناسی شده کمال تشکر را دارم. امروز اگر ضریب تبدیل در دام ها و طیور افزایش یافته مدیون خدمات اصلاح نژاد در علوم دامی هستیم. در گذشته که دامپروری همواره سنتی اداره می شد و امروز به یک صنعت مولد تبدیل شده است مدیون اصلاح نژاد و علوم دامی هستیم. دوستان دامپزشک محترم، لطفا به سابقه ی دو رشته ی دامپروری و دامپزشکی مراجعه فرمایید تا بببنید که رشته دامپروری قدمت چندصد ساله دارد.
ماهیت کار دامپزشکان در گله های صنعتی صرف مسایل تولید مثلی و ابستنی است که در همین مسئله ی ابستنی،اگر از متخصص تغذیه در گله ها استفاده نشود ان گله نابود خواهد شد.
در مجموع لطفا دامپزشکان محترم فقط در حیطه درمان باشند و در مسایل تغذیه، اصلاح نژاد و مدیریت وارد نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
نه دوست عزیز! به واسطه ی علم و دانش دامپروران و علوم دامی ها نیست. به واسطه ی تغییر رویکرد ممالک مترقی و دنیای پیشرفته و واردات مواد مغذی خوب شامل اسید های همینه با کیفیت دگوسا، فیتازهای آلمانی و افزودنی های اروپایی هست. نه شما دانش فنی تکنولوژی آلمان را داری، نه در ایران معجزه ای رخ داده. وقتی هنوز نهاده دامی و طیور را صد در صد وابسته واردات هستیم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
0
0
دلیل این همه صحبتهای بی منطق بواسطه نبود یک نظام دامپزشکی قدرتمند و علمی است. اگر نظام دامپزشکی اقتدار علمی داشت یک نسخه از دستور کار دامپزشک و دامپرور را بر اساس آنچه در کشور های پیشرفته اجرا میشود فتوکپی میکرد میداد خدمت حضرت ایشان که متوجه شوند خیلی از کار هایی را که دامپروران در کشور ما دارند انجام میدهند در ممالک قانونمند اگر انجام دهند طبق قانون دامپزشکی جرم است و پیگرد قانونی دارد. اگر شما در گاوداریهای صنعتی کار کرده باشید همواره شاهد خرابکاریهای دامپروران خواهید بود که بدلیل نبود قانون دامپزشکی و نبود یک نظام قوی دست همه برای جلوگیری از آنها بسته است. این بحث ها به هیچ جایی نمیرسد و تا دامپزشکی بی صاحب است هر کسی یک لگدی به آن میزند.
مهندس علوم دامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
3
4
با تشکر از بررسی موشکافانه و دقیق دکتر آشتیانی و انجمن علوم دامی کشور باید عرض کنم که :
این اولین بار است که دقیقا مرز بین علوم دامی و دامپزشکی تبیین و تشریح شده
همه جای دنیا اولا برای دامپزشک شدن که صرفا یک گرایش از علوم دامی هست، بین رشته ها هیچ گونه دیواری نکشیدند و به راحتی می‌توان از دامپزشکی به گرایش های علوم دامی و بلعکس رفت ......................
دوما وظیفه ی دامپزشک در همه جای دنیا نظارت بر سلامتی دام و درمان بیماری هاست ولاغیر
علوم دامی هم از بدو تولد تا کشتارگاه وظیفه ی متعدد پرورش و جیره نویسی و تلقیح مصنوعی و کاشت جنین وبهداشت و پیشگیری از بیماری ها را به عهده دارد.

این که برخی از دوستان گله مند قبولی با رتبه های نجومی در علوم دامی را دارند و از اینکه دامپزشکی زیر نظر آموزش پزشکی دانشگاه آزاد رفته قند در دلشان آب میشود باید عرض گردد که
با رتبه ی آخر کنکور و دانشگاه.... واحد.... که بروی در نهایت باید تمامی درس هارا یاد بگیری و ربطی به رتبه ندارد، در همه ی صنوف بیسواد و با سواد پیدا میشود که هیچ ربطی نه به رتبه ی کنکورشان داشته و نه دانشگاه محل تحصیل و اینکه شما با زحمت ده برابر بیشتر توانستید دامپزشکی قبول شوید از بد یمنی شماست و خوش به حال کسی که با زحمت کمتر به هدفش دست پیدا کرده.

دامپزشکان به دلیل محدود بودن حوزه ی کاری به حوزه ی درمان و مایه کوبی، خواهان دست اندازی به حیطه های مختلف دامپروری اعم از تلقیح مصنوعی و جیره نویسی و اصلاح نژاد و زایمان و.... هستند که با فصل حیطه های مختلف صرفا به وظیفه ی نظارت بهداشتی در کشتارگاه و درمان و مابه کوبی برمیگردند تا این صنعت به نابودی با دخالت غیرکارشناسانه نرود

قائل توجه ان دسته از دامپزشکانی که اطلاعی اصلا از رشته ی علوم دامی ندارند و کارشناس علوم دامی را دامپرور خطاب می‌کنند باید عرض گردد که همه ی کارشناسان علوم دامی شاغل عضو سانکا دارای کد نظام مهندسی و مجوز مسئولیت فنی تولید و پروانه اشتغال خواهند بود و نیازی اصلا به نظام دامپزشکی ای که با مدرک سیکل و دوره ی آموزشی کوتاه مدت شماره عضویت میدهد ندارند.
و استدلال جهت مسئولیت کارخانه جات خوراک دام هم کاملا صحیح و به جاست زیرا که همانطور که پزشک در واحد های تولید صنایع غذایی مسئول فنی تولید نیست و کارشناس صنایع غذایی میباشد، کارخانجات تولید خوراک هم نیازی به مسئول فنی دامپزشک ندارد و متخصص تغذیه دام و طیور در ارشد و دکترا صلاحیت تایید سلامتی خوراک را دارند و این قوانین کهنه می‌بایست اصلاح میشد.
با تشکر و احترام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
دامپزشکی یکی از برترین رشته های دانشگاهی در دنیا، گرایشی از علوم دامی هست؟؟!! چه قدر حقیر هستید. ........... این آرزو را. سانکا؟؟ عجب خندیدم...شما دقیقا با ....... و شماره نظام مهندسی و مهرسازی به دنبال دخالت آشکار در امور طب و درمان و تولید مثل و واکسیناسیون هستید. محض اطلاعت که کمتر زحمت کشیدی و ناپلئونی درس خوندن را افتخار می دونی، مهم ترین رویکرد امروز طب و وظیفه طبیبان، پیشگیری از بیماری هست نه درمان و پیشگیری در وهله اول یعنی واکسیناسیون مایه کوبی. واکسیناسیون یعنی ایمونولوژی. علوم دامی و تغذیه و پرورش و جیره نویسی چه ارتباطی و دخلی به ایمنی شناسی دارد؟؟!! مگر اینکه خودتان مهندس بگوئید به خودتان. دقیقا با مهر سازی و همین شماره نظام مهندسی دامدار و مرغدار بیچاره را فریب می دهید. خودتان را دامپزشک جا می زنید. .......................
با سلام به مهندس بعد از این
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
در همه جای دنیا رنکینگ و رتبه بندی دانشگاه ها وجود دارد. در ایران هم. اینکه شما هاروارد پزشکی یا جانز هاپکینز بخونی یا در یک کالج و دانشگاه دورافتاده کاملا به لحاظ کیفیت آموزش، اساتید، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و فارمی و ...فرق و تفاوت آشکار وجود دارد.
دکتر نیوشا جهانمردی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
صنایع غذایی واحد دانشگاه آزاد دامغان:)) یاد اون مثل معروف افتادم. مورچه چیه کله پاچه اش چی باشه. دامغان چه اندازه ست و با چه امکاناتی که دانشگاه آزاد دامغان چه باشد با چه کیفیت آموزشی آکادمیکی. پدر من صنایع غذایی ارشد هستند از شیراز و دانشگاه شهید بهشتی. اساتید، بزرگانی چون دکتر کیمیاگر و دکتر بابامخیر...رتبه هفت ورودی فوق لیسانس. دانشگاه شیراز که پیش از انقلاب یکی از آوانگاردترین دانشگاه ها بود و با دانشگاه‌های برتر امریکا خواهرخوانده بود. دانشگاهی که فارغ التحصیلانش در اون زمان همگی به دو زبان زنده دنیا مسلط بودند. شهید بهشتی که یکی از برترین ها بعد از انقلاب هست. خدایا با کیا شدیم هشتاد و چند میلیون.
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
تا کی میخواهید در این توهم باقی بمانید که کارشناسان و مهندسان به طبابت حسودی دارند ؟؟؟ والا به خدا که اگر طبابت میخواستیم میرفتیم همون طبابت رو میخوندیم و طبابت بمونه برای شما . ما هدفمون پرورش اقتصادی و کسب درامد هست و نه طبابت!!شمایی که اینقدر دخالت در هر چیزی میکنید که سر و تهش به شما مربوط نیست و 99% ارزوی پزشکی داشتید نهایتا به همین دامپزشکی راضی شدین که البته جایگاهی بسیار والاست در جای خود. چرا از توهم حسادت شدن به شما دست برنمیدارید؟
همین .......... باعث شده که حتی با رده های شغلی مرتبط با رشتتون آشنایی ابتدایی هم نداشته باشید! دوست عزیز قبل نطق لطفا کمی هم سرچ کنید!!! اخه مهندس مگه اصلا به کار درمانی نیاز داره ؟؟؟؟که ازش بخواد کسب درامد هم کنه؟ ما و همکاران وظیفمون پیشگیری هست و باقی مسائل به غیر از درمان مربوط به ماست. قانون بهره وری دامپروری و قانون نظام دامپزشکی رو مجدد مطالعه کنید از توهم خارج شید.
مطمئنم حتی نمیدونید که رشته ای تخصصی به اسم فیزیولوژی دام داریم از گرایش های علوم دامی که تخصصش تولید مثل و لاکتاسیون هست و ایمونولوژی از دروس تخصصیشه.
تا وقتی که در توهم توطئه باقی بمانید فرصت پیشرفت را از خود خواهی گرفت ...
دامدار و مرغدار خوب میداند باید به کسی که تخصصش پرورش و تغذیه و تولید مثل است اعتماد کند یا به کسانی که با غرض ورزی ............. هزینه ی هنگفتی را متحمل میکنند.
البته دامپزشکان بسیار با سواد و با اخلاق بسیارند.
آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
در همه جای دنیا رنکینگ بندی است و کیفیت اموزش به قول شما دانشگاه آزاد واحد بوق با شهید بهشتی متفاوته . اومدین دفاع کنید کلی از وجنات دانشگاه هایی که پدر محترم درس خوندن تعریف کردین:))
برای بنده واقعا سواله که مدرکتون با این اطلاعات دکترای عمومی است .................؟؟
کسانی که دانشگاه رفته اند میدانند کسی که با سواد است در هر دانشگاهی که درس خوانده در نهایت سواد اوست که ضامن موفقیت است و نه دانشگاه محل تحصیل و حتی نمرات او!!! و احتمالا نمیدانید از همون دانشگاه ازاد چند دانشجوی نخبه سر بر می اورند واز بهترین دانشگاه های دنیا پذیرش میگیرند هر ساله. دیگه کسی که جای تفاخر به سواد به محل تحصیل و اسم استاتید تفاخر کنه مشخص هست که چیزی برای ارائه نداره .یاد مثالی بنده رو انداختید که میگفت گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل:)
امیدوارم جای افتخار به فلان جا رفتن و دیدن فلان جا به دستاورد های به دست نیامده و مقالات ننوشتتون افتخار نکیند و دنبال علم و ارتقای مهارت باشید جای اینکه مثل تازه دیپلم گرفته ها عاشق سینه چاک برند دانشگاه باشید ..... اگر همان جان هاپکینگز درس میخواندیدن چه میکردین ؟؟؟
هرکسی در هر دانشگاهی که درس خواند میتواند با مطاله ی منابع و کاراموزی و پژوهش جایگاه خودش را در دنیای علم و در دنیای کار پیدا کند و دستاورد های او است که باعث افتخار هست نه اینکه فلانی هم در اون دانشگاه درس میدادند !!!چون همان فلانی ای که میفرمایید دستاورد ها و تالیفاتش مشهورش کرده نه فلان دانشگاه درس خواندن. موفق باشید
دکتر نیوشا جهانمردی
| Turkiye |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
تمام نخبه های این کشور از همین دانشگاه های برند تهران و شهید بهشتی و ایران و شریف رفتند امریکا و الان در بهترین جایگاههای شغلی قرار دارند. کتاب و مقالات بنده هم که ترجمه کردم موجوده با سرچ ساده گوگل البته اگر بلدی سرچ کنی. مریم میرزاخانی از شریف بود نه دانشگاه آزاد. مثال عرض کردم درمورد پدرم تا متوجه بشید دانشگاه رتبه بالا چه فارغ التحصیلان خروجی می دهد. نام اساتید بزرگ هم که شما فهم احترام گذاشتن نداری مثالی برای تفاوت فاحش کیفیت آموزشی دانشگاه های صاحب نام بود. دیپلم، این اقای مهندس علوم دامی هست که کمتر زحمت کشیدن را افتخار می داند. کیفیت آموزشی و امکانات و تجهیزات واحدهای آزاد هم که در هر شهرستان و روستایی صرفا برای اخذ شهریه هنگفت تاسیس شده همه می دانند‌. شما دیپلم هستی که فرق مدرسه و دانشگاه را نمی فهمی. در مدارس شما می تونی صرفا با تکیه به هوش و پشتکار موفق شوی اما در دانشگاه شما دانشجو و پژوهشگری به کیفیت آموزش بالا اساتید برجسته امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و فارمی نیاز داری تا در عمل یک تکنسین، دکتر یا مهندس شوی نه طوطی وار با معدل الف بیای بیرون. متاسفانه اینجا ایرانه و امثال شما فرق آموزش عالی و متوسطه را نمی فهمند.
با سلام به لیسانس دامپروری آگاه
| Turkiye |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
سلام به دامپروران سابق مهندسین امروز، فقط یک جمله در مورد نمایه و شاخص چاپ مقالات خصوصا آزاد حرف نزن. همه ی دنیا فهمیدند در رونوشت و جعل ایده و کپی پیست کارها و محققین خارجی، استاد هستیم. آگاه شدی؟:))
دکتر نیوشا جهانمردی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
برای آقای اگاه، و همچنین علوم دامی محترم که نامه کودکانه و سهم خواهانه رئیس انجمن تون را دقیق و کارشناسی و موشکافی خطاب کردین، در همین حکیم مهر مقاله کاربردی تحلیلی پژوهشی و آینده نگارانه دکتر سید حسن زاده از دانشگاه شیراز دامپزشک و دکترای آینده پژوهی را بخوانید. تا متوجه تفاوت نگاه بلند و علمی کاربردی ایشون و فرق رتبه ورودی و دانشگاه شیراز درس خوندن و ...را با رئیس انجمن تون متوجه شوید. وقت خوش:)))
Dvm.Dvsc
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
0
1
بهترین راه کار و راه حل تمامی این معضلات و دخالت های نابه جا، انتقال دامپزشکی به وزارت بهداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
یکی از دلایل تمایل دامپزشکان به دام کوچک دور شدن از باتلاقی است که انجمن ...... علوم دامی در دام بزرگ ایجاد کرده است. چون تا الان در این بخش وارد نشده اند.
دکتر نیوشا جهانمردی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
درود. کاملا درست و منطقی. طب، طب هست. سال هاست که فریاد زدیم زیرمجموعه وزارت بهداشت باید باشیم نه وزارت بی ربط و بی ضابطه جهاد که سازمان دامپزشکی را گروگان گرفته!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
0
2
حکیم خوب فکرها را جهت دادی .... دست ازاین خاله زنک بازی بردار ...راست میگید به فکر پرسنل سازمان دامپزشکی باشیدکه حقوق کارگری میگیرند.
پاسخ ها
دکتر نیوشا جهانمردی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
با سلام و خسته نباشید. همکار عزیز در سازمان، به عنوان یک دوست کوچک، با توجه به اینکه بسیاری از این وعده ها و احکام در دولت قبل تامین اعتبار نشده و معوق مانده و دولت جدید در حال رسیدگی برای تامین اعتبار هست‌. درخواست را به همراه مستندات و احکام تون و دریافتی با تنی چند از سایر همکاران تون در سازمان و اداره کل به دفتر ریاست جمهوری ساختمان پاستور مراجعه کنید. بسیار خوب همکاری می کنند و برای چنین درخواست هایی به ویژه اگر تعداد افراد مشمول بالای چند ده هزار نفر باشد، توجه و پاسخگویی می شود. دفاتر مختلفی در ساختمان پاستور هست برای رسیدگی به درخواست های بازنشستگان کشوری، تجمعات پرستاران باز نشسته علوم پزشکی، جانبازان، ...با هماهنگی با مدیران و همکاران سازمان به این دفتر در ساختمان پاستور مراجعه، مطرح و ثبت و مستند کنید. تامین اعتبار تسریع شود. با احترام
کامیاب قیصربیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
سلام.
الان مشکل اصلی خود نهاد ریاست جمهوری و دولت است ،
تنها راه باقی مانده،استعفای رییس جمهور و برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی است،شک نکنید این دولت با این توان کارشناسی توانایی حل هیچ مشکلی را ندارد ،بنابراین همکاران گرامی وقت خودتون را الکی هدر ندید.
دکتر نیوشا جهانمردی
| Finland |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
اتفاقا باید مراجعه کنند تا صداشون شنیده بشه و مطالبه کنند. این یک استراتژی هست برای رسیدن به حقوق قانونی همکاران دولتی که نیاز به تامین اعتبار دارد.
محمد
|
Greece
|
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
2
3
درست گفته دام پزشک باید به امور بهداشتی و بیماری بپردازه.و متخصصان علوم دامی باید سایر بخش های تغذیه، اصلاح نژاد و تولید رو به عهده بگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
2
2
هیچ قانونی برای دخالت بی جای دامپزشکان در رشته علوم دامی وجود ندارد و از این بی قانونی کمال استفاده را میبرند. به عنوان مسوول فنی کارخانه خوراک دام کار جیره نویسی هم میکنند .....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
1
1
حالا که من اومدم کارخونه خوراک همه علوم دامیا افتادن دنبال کار من خخخ.من نظارت بهداشتی رو انجام میدم اونجا چون چشم مارو دور میبینن یه کارایی میکنن که نگم بهتره.
و اینکه ما اونجا ۲ تا علوم دام داریم که کارای فرمولاسیون و ...رو انجام میدن
و جالبه ۲تاشون ادعای درمانم دارن کار درمانی هم میکنن
پس زیاد حرص نخورید شما بیشتر تو کار ما دخالت میکنید دوستان مهندس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
0
کاملا صحیح است
نظر شما
ادامه