کد خبر: ۷۲۷۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور از افزایش صادرات آبزیان در ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: در سال جاری تاکنون ۵۰ هزار تن انواع آبزیان از کشور صادر شده است.

حکیم مهر:  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، «دکتر وحید صالحی» در گفت‌وگویی و در حاشیه نشست با استاندار بوشهر، سازمان دامپزشکی را متولی تضمین سلامت و بهداشت محموله‌های داخلی، صادراتی و وارداتی دانست و اظهار داشت: در موضوع صادرات کالاهای زیر مجموعه دامپزشکی به خصوص در حوزه آبزیان که سهم بزرگی از صادرات غیرنفتی دارد با هماهنگی‌های انجام شده صادرات افزایش یافته است.

وی بازارهای هدف را چین، اورآسیا، روسیه، مالزی و دیگر کشورها دانست و بیان کرد: این صادرات در قالب تفاهم‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: حجم صادرات با افزایش و ارتقا وضعیت بهداشتی سبب شد کالاهای صادراتی ایران در دنیا بهتر شناخته شود و بازرگانان بازارهای بیشتری در دست بگیرند.

دکتر صالحی از افزایش 2 برابری صادرات محصولات آبزیان و کشاورزی در 9 ماه امسال خبر داد و گفت: در سال گذشته تقریباً 35 هزار تن صادرات میگو و ماهی از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: در 9 ماه سال جاری افزون 50 هزار تن انواع آبزیان از کشور صادر شده که حجم عمده‌ای آن از استان بوشهر بوده است.

دکتر صالحی از همکاری تولیدکنندگان در به‌روز کردن استانداردها قدردانی کرد و گفت: تولیدکنندگان برای مطابق کردن کالاها و محموله‌ها با الزامات بین‌المللی و بهداشتی کشورهای هدف صادراتی مورد توجه قرار می‌دهند.

مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور نیز با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه صادرات دام زنده از سوی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: یکی از مراکز اصلی صادرات دام در کشور استان بوشهر است و تنها مرکز قرنطینه دام کشور در بوشهر است.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
نیما بهرامی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
2
3
درود بر دکتر صالحی گرانقدر و عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
0
3
وضعیت سامانه های قرنطینه گریه آور هست و باید تجدید نظر اساسی در آن کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
0
3
نرم افزار قرنطینه ، عملا مشکلات فراوانی دارد و هر روز با مشکلات متعدد سر و کار داریم.
نظر شما
ادامه