کد خبر: ۹۸۸۷

حکیم مهر - دومیلیون و 787 قطعه مرغ در تیرماه جوجه‌ریزی شده که نسبت به خردادماه 200 درصد افزایش داشته است.

معاون امور دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با اعلام این مطلب گفت: در تیرماه سال جاری دو میلیون و 787 قطعه در استان جوجه‌ریزی شده است که نسبت به خردادماه 200 درصد افزایش داشته است، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24.6 درصد کاهش یافته است.

محمد شکورزاده افزود: به‌علت کمبود نهاده‌ها و گرانی آن، جوجه‌ریزی در خردادماه کاهش یافت که با حمایت مرغداری‌ها و تأمین نهاده‌های آنها در تیرماه افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: اگر نهاده‌ها برای مرغداران تأمین شود، هیچ مشکلی برای افزایش تولید وجود ندارد و مرغداری‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که جوجه‌ریزی در مردادماه را نسبت به تیرماه افزایش دهند.

شکورزاده ادامه داد: 670 واحد مرغداری فعال در استان وجود دارد که با حمایت‌های دولت اکثر آنها به‌طور تمام اتوماتیک کار می‌کنند و باقی‌مانده آنها نیز از محل اعتبارات بهینه‌سازی مصرف سوخت مرغداری‌ها دستگاه‌های آنها تجهیز می‌شوند.

وی به تولید گوشت قرمز اشاره کرد و یادآور شد: گوشت قرمز به‌طور طبیعی در استان تولید می‌شود و مشکل خاصی برای تولید در صورت تأمین نهاده‌ها ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: سال گذشته 64 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید شد که پیش‌بینی می‌شود امسال به 68 هزار تن افزایش یابد.

 

نظر شما
ادامه