کد خبر: ۷۸۹۱۱
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
دبیر انجمن صنفی صنعت تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر مسعود رسولی» افزود: انجمن صنفی بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور آمادگی دارد تا هزینه‌های برگزاری دوره‌های بازآموزی برای اعضا و مسئولین فنی صنف خود را پرداخت نماید ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: روند برگزاری دوره‌های بازآموزی دامپزشکی از سوی سازمان نظام دامپزشکی به محلی از مناقشه و انتقاد در میان صاحب‌نظران این حوزه تبدیل شده و پایگاه خبری حکیم مهر به همین بهانه تلاش دارد تا به واکاوی انحرافات و مشکلات این دوره‌ها بپردازد و در این مسیر از نظارت کارشناسی منتقدان استفاده کند.

دبیر انجمن صنفی صنعت تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور، فلسفه برگزاری دوره‌های بازآموزی را یک اتفاق پراهمیت می‌خواند و به حکیم مهر می‌گوید: «بازآموزی شامل دوره‌های جدیدی است که به نوعی نیاز تجدید آموزش در تکمیل دوره و حین خدمت محسوب می‌شود، اما متاسفانه مسیر آن به سمتی حرکت کرده که برخی صرفاً به دنبال گرفتن امتیاز برای موارد خاص هستند که این مساله کیفیت دوره‌ها را خیلی پایین آورده است.»

زمانی ۷۰ درصد مقالات برگشت می‌خورد اما امروز تمام مقالات تایید می‌شوند

«دکتر مسعود رسولی» با یادآوری اینکه اولین بخش خصوصی در کشور که دوره‌های آموزشی بازآموزی برگزار می‌کرد، خود من بودم، تصریح می‌کند: «در خاطرم هست که آن زمان چقدر در پی صحبت با اساتید و جذب آنان بودیم. اساتید را می‌آوردیم و دوره‌های خیلی خوبی برگزار می‌کردیم که استقبال خیلی زیادی از آنها می‌شد. آن زمان مباحث امتیازبندی و... نبود و واقعا همه از روی علاقه در دوره‌ها شرکت می‌کردند. اما واقعیت این است که در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که علاقه زیادی به آموزش و دوره‌های جدید نیست.»

وی ادامه می‌دهد: «یک زمانی در کنگره‌ها اعلام می‌کردند که تا فلان تاریخ فرصت ارسال مقاله است و شاهد بودیم که بدون وقفه مقاله ارسال می‌شد. اما امروز در کنگره‌ها مقاله‌های زیادی ارسال نمی‌شود. آن زمان حداقل ۷۰ درصد مقالات برگشت داده می‌شد و اصلاح می‌خورد و فقط ۳۰ درصد آنها به تایید می رسید، اما در حال حاضر تعداد مقالات به حدی کم است که هر مقاله‌ای که می‌آید، تایید می‌شود. متاسفانه این مسائل باعث شده که کیفیت آموزش، علاقه به آموزش و علاقه به دوره به شدت افت کند.»

افت دوره‌های بازآموزی از زمانی شروع شد که آنلاین شدند

به عقیده دکتر رسولی، افت کیفیت دوره‌های بازآموزی از زمانی استارت خورد که دوره‌ها به صورت آنلاین شدند: «ناگفته نماند که در این میان دوره‌هایی هم برگزار شده که شخص با علاقه در آن حضور یافته و در نهایت جمعیت زیادی در آن شرکت کردند.»

مدرک تحصیلی مدرس مهم نیست

وی اعتقادی به اهمیت مدرک تحصیلی مدرس برای برگزاری دوره بازآموزی ندارد و تصریح می‌کند: «حداقل در مورد بحث بهداشت مواد غذایی، این انتقاد که یک نفر رزیدنت سال اول است و دوره برگزار می‌کند، وارد نیست. کمااینکه ما افرادی را داریم که DVM هستند یا حتی لیسانس میکروبیولوژی دارند اما دارای تجربه کاری بوده و می‌توانند دوره‌های آموزشی برگزار کنند که این دوره‌ها در حین خدمت کمک زیادی به افراد فعال می‌کند. لذا مدرک تحصیلی مدرس مساله مهمی نیست.»

دکتر رسولی ضمن تاکید بر انجام نیازسنجی در برگزاری دوره‌ها، خاطرنشان می‌کند: «این مهم باید از دو مسیر جلو رود؛ اول اینکه نیازسنجی شود که چه دوره‌هایی نیاز هست و قدم بعدی اینکه مخاطبین را شناسایی و آنها را به مسئول فنی کشتارگاه، مسئول فنی واحد بسته‌بندی گوشت، مرغ، ماهی و... تقسیم‌بندی کنیم. در نهایت دوره‌ها را بر اساس مخاطبین برگزار کنیم. برگزاری دوره‌ها هم نباید حالت اجبار داشته باشد که متقاضیان صرفا مدرک بگیرند و ساعت بگذرانند، بلکه باید به شکل واقعی کارآمد باشد، مخاطبان از آن استفاده کنند و آموزه‌ها را به کار ببندند.»

خودمان هزینه‌ها را می‌دهیم

دکتر رسولی پیشنهاد جالبی را ارائه می‌کند: «انجمن صنفی بسته‌بندی آمادگی دارد تا هزینه‌های برگزاری دوره‌های بازآموزی برای اعضا و مسئولین فنی صنف خود را پرداخت کند تا دوره‌های خیلی خوبی برای مسئولین فنی یا حتی در صورت نیاز برای مدیران برگزار شود. کمااینکه در دنیا نیز به این شکل نیست که این دوره‌ها را صرفا برای مسئولین فنی برگزار کنند، بلکه می‌توانیم دوره‌های ویژه کارگران صنف، مدیران یا سایر افراد برگزار کنیم. درست است که مسئول فنی کار می‌کند اما اینکه کارگر چطور بهداشت فردی یا بهداشت محیط را رعایت کند یا مدیران چه اطلاعاتی داشته باشند، مهم است.»

وی با تاکید بر اینکه موارد بسیار زیادی در زمینه مجوزها، نحوه کار و مدیریت وجود دارد که می‌تواند برای همه قابل استفاده باشد، اضافه می‌کند: «ما صرفا روی مسئولین فنی تمرکز کردیم و به نظر من حتی مسئولین فنی هم باید به صورت کامل شناسایی و نیاز روز آنها بررسی شود و برای آنها دوره‌های خیلی خوبی تدارک دیده شود.»

امتیازبندی‌ها کار را خراب کرد

یکی دیگر از معضلات مبتلابه دوره‌های بازآموزی سازمان نظام دامپزشکی این است که افراد هزینه شرکت در دوره را پرداخت و نام‌‌نویسی می‌کنند اما حضور پیدا نمی‌کنند و صرفا به دنبال کسب امتیاز هستند و نه افزایش دانش و اطلاعات.

دبیر انجمن صنفی صنعت تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور معتقد است این معضل از زمانی گریبانگیر دوره‌های بازآموزی شد که امتیازبندی‌ها آغاز شد: «امتیازبندی باعث شد که خیلی از افراد فقط ثبت‌نام کنند، صرفا به خاطر اینکه امتیاز بگیرند. شخص برای اینکه کلینیک حیوانات خانگی تاسیس کند، در دوره GMP در مواد غذایی شرکت می‌کند، یا در دوره‌های کاملا غیرمرتبط دیگری شرکت می‌کند تا فقط امتیاز بگیرد.»

راهکار چیست؟

مهمترین سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که در شرایط کنونی، چه راهکاری باید اندیشید تا دوره‌های بازآموزی با فلسفه اصلی خود باز گردد؟

دکتر رسولی بهترین راهکار ممکن را همان طرحی می‌داند که به نظام دامپزشکی ارائه شد و تا حدی پیش رفت اما در نهایت مغفول ماند: «طرح گریدبندی مسئولین فنی». وی می‌گوید: «اینکه مسئول فنی در هر زمینه‌ای که کار می‌کند، گریدبندی شود، بسیار خوب است. این افراد اگر هم آموزشی می‌بینند، به گونه‌ای باشد که درخصوص آن آموزش، امتحان پس دهند و خروجی کار آنها بررسی شود. همان‌طور که آموزش‌های مختلف در دانشگاه‌ها و... نوعی امتحان پس دادن هم دارند. در حال حاضر ما در مورد مسئولین فنی صحبت می‌کنیم اما پیشنهاد من این است که در مورد سایر رده‌ها نیز کار انجام شود. در مورد مسئول فنی، بررسی خروجی یک سال دوره، گزارش‌هایی که می‌دهد و فعالیت‌هایی که می‌کند، می‌شود امتحان. به این صورت که مثلا فلان مسئول فنی شکایت مشتریان نداشته، در این نظرسنجی‌ها شرکت کرده و فعالیت‌های خاصی داشته که باید بابت آنها امتیاز بگیرد.»

وی در پایان می‌گوید: «ناگفته نماند که فعالیت پایگاه خبری حکیم مهر می‌تواند به آموزش دامپزشکی کمک کند، کمااینکه خود حکیم مهر یک منبع آموزشی است و ما خیلی چیزها را در حکیم مهر یاد می‌گیریم.»

 

انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
5
10
چندین شرکت که نظام دامپزشکی به همه اونها مجوز داده تا از این طریق درآمدی هم برای نظام باشه
دوره مجازی برگزار میکنن با حداقل کیفیت
برای اینکه امتیاز بازآموزی رسما فروشی شده. طرف ۱۰ دوره مجازی شرکت میکنه، امتیاز معادل کنگره بهش میدن!
متاسفانه مقصر اول و آخر نظام دامپزشکیه که هیچ مسئولیتی در این مورد به گردن نمیگیره و فقط مجوز میده تا پول بیشتری بگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
شما کیفیت برگزاری دوره ها توسط نظام دامپزشکی، دانشگاه ها و یا انجمن های دامپزشکی رو بالاتر میدونی؟!
اتفاقا اگه شما به دنبال یادگیری باشی، چندین شرکت آموزشی هستن که با بالاترین دقت و کیفیت دارن دوره برگزار میکنن...... یا شما آدم یادگیری نیستی یا کلا تو دوره های این شرکت ها حضور نداشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
کاش فقط شرکت های آموزشی بودن، اونا حداقل تمرکزشون روی آموزش و برگزاری دوره ست!
بزرگوار در حال حاضر تمام انجمن ها، اصناف، دانشگاه ها و هرکی که بخواد میتونه دوره بازآموزی برگزار کنه بدون هیچ مجوز رسمی و قانونی!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
ناشناس 20:47
شما به کدوم یک از این شرکتها وابستگی دارید که اینطور ازشون حمایت میکنید؟
شرکت با کیفیت کجا بود؟!
همه به دنبال پول هستن. ما نخوایم این همه شرکت دلسوز و باکیفیت به دامپزشکان آموزش بدن کیو باید ببینیم؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
دکتر رسولی عزیز و گرامی، این افت کیفیت از خیلی قبل از این موارد اتفاق افتاده بود و در زمانی که قرار بود کلاس های آموزش معکوس تقویت شوند شرکت ها به فکر سود جویی افتادند.
این داستان از دهه 80 شروع شده و در کلاس با اموزی آنلاین به اوج خودش رسید و چه بسا حتی نیمه کاره رها شد!
آنقدر آش شور شده که صدای آشپز هم در آمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
من به شخصه هرانچه دانشگاه بهم یاد نداده بود رو با دوره های مجازی یاد گرفتم و اساتیدی که زمان دانشگاه و زمان برگزاری دوره ها توسط نظام هی0وقت نداشتم رو تونسنم توی دوره های مجازی داشته
10 سال پیش هر 3-4ماه یه دوره با هر استادی که در دسترس تر بود برگزار میشد و به اجبار ناچار بودیم شرکت کنیم،الان اساتیدی که قبلا فقط اسمشون رو شنیده بودیم در دسترسمون هستن و تازه فیلم دوره هم در اختیارمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
ناشناس ٠٩:۴۴
من نمیدونم نویسنده کامنت ٢٠:۴٧ کدوم عزیزیه،اما بنده تا چند وقت پیش جزو برگزارکنندگان بودم
از شما سوال دارم:
فکر میکنید اگه نظام دامپزشکی خودش مجری باشه یا بسپره به دانشگاه ها،اینجوری پشتیبانی دوره ها انجام میشه؟یا اینجوری از بهترین اساتید کمک میگیرین؟یا فیلم ضبط شده دوره و غیره رو با این سرعت به دستتون میرسونن؟یا هزینه دوره ها کم میشه؟یا به فکر نیازهای اموزشی هستن تا متناسب با شرایط متقاضیان دوره برگزار کنن؟!
اگه رقابتی نباشه ناچارید هرچی برگزار شد با هر قیمت و هزینه ای،شرکت کنید!
همین الان هم نظام دامپزشکی دوره برگزار میکنه،اجباری که در کار نیست،شما دوره های نظام رو شرکت کن و لذت ببر!
یا اینکه شما در هیچ دوره ای شرکت نکن!! شما که همه نیستی که برای بقیه ای که به فکر اموزش هستند هم تصمیم بگیری!
و ممنون میشم کیفیت رو واسمون تعریف کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
0
7
.................. مدتهاست امتیاز دوره ها اختصاصی شده و امتیاز دوره GMP به درد کسی که میخواد کلینیک حيوانات خانگی بزنه، نمیخوره!!!.... مدتهاست که در تمام پوسترهای دوره ها مخاطبین دریافت امتیاز ذکر میشه و ظاهرا نظام دامپزشکی هم در این زمینه سخت گیری میکنه.... ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
0
9
بنده به همراه دوستان،تا همین اواخر دوره های بازآموزی محدودی در قالب شرکت و با مجوز از نظام دامپزشکی برگزار میکردیم.حوصله ای برای بحث با عزیزان نظام نیست،فقط در همین حد بگم که اگه کیفیت آموزش پایینه مشکل از شرکتها نیست،خود نظام مقصر اصلیه،جالبه بدونید که نظام ۴۵درصد واریزی شرکت کننده رو بدون توجه به هزینه استاد و برگزاری و غیره برمیداره و هیچ خدماتی هم نمیده و تازه چند ماه طول میکشه تا امتیازها رو ثبت کنه!
سالی یکبار،اونم به زور شرکتها جلسه برگزار مبشه که اونم تشریفاتیه و هیچ اهمیتی به نظرات و پیشنهادات و دغدغه های اموزش داده نمیشه و صرفا سنگ اندازی میکنن تا به هر طریق شرکتها رو متوقف کنن و رقیبی برای نظام باقی نمونه تا با کمترین کیفیت دوره برگزار کنن و تمام سود هم توی جیب خودشون بره
سورخای
|
United States of America
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
0
0
آقایان بیفتند دنبال طرح پویای برند سازی


موفق و موید باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
1
3
اگه واقعا دغدغه مند هستید پیشنهاد میکنم با چندتا از شرکتهای آموزشی معروف و سرآمد هم مصاحبه کنید!!!
......................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
شما صاحب شرکت هستید؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
ناشناس ١۴:٣١
تا چندی پیش، بله!
سیدمحمدرضانمازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
5
8
به عنوان کسی که دو سال هس کلاس ها و وبینارها رو ثبت نام کردم واقعا ۹۰ درصد دوره ها اون کیفیت و علم به روزی که باید داشته باشه رو واقعا ندارن و صرفا جنبه امتیاز گیری است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
عذر میخوام شما از دیویس تشریف آوردید یا رویال کالج ؟
یه جوری میگید کیفیت انگار خودتون استاد تمام همه رشته ها هستید
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
6
2
تمام دوره های بازآموزی باید بطور عملی و در مراکز وابسته به آن باشد و دوره های باز آموزی چند روزه نمی‌تواند مشگلی را حل کند ................................
همکار
|
Japan
|
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
4
6
دقیقا اگر پول شرکت در دوره مستقیم بدیم نظام دامپزشکی خیلی بهتره این شرکت‌ها باید توسط دانشکده ها اداره بشن نه بصورت فعلی میرن یکی پیدا میکنن پست سازمانی داره میشه استاد اطلاعات در حد پایین به شرکت میگیم چه خبره این هزینه برای دوره مجازی میگه تخفیف بدم چیزی نمیمونه انگار دو نفر کمتر شرکت کنن ایشان ورشکست میشه این شرکت‌ها باید غیر انتفاعی باشند توسط دانشکده ها اداره بشن و هزینه هر کلاس تقسیم بشه بین شرکت کننده ها اگر استاد قوی باشه پنجاه نفر شرکت میکنن اگر استاد ضعیف باشه پنج نفر رقابت به سمت کیفیت شکل می‌گیرد نه اینکه تاسیس این شرکت‌ها شده شغل متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
بزرگوار مگه خود دانشکده ها خروجیش چی بوده تا الان؟! اونا از پس کلاسهای دانشگاهی و اموزش دانشجو برنمیان،حالا بیان واسه فارغ التحصیلا هم کلاس برگزار بذارن؟! چه شوووود!! یقینا کار برگزاری رو به دانشجوها و انجمنهای دانشجویی میسپرن و در نهایت کلینیسن ها باید برن تحت نظارت و برنامه ریزی دانشجوها دوره ببینن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
محض اطلاع: همونطور که توی کامنتا هم هست ۴۵درصد از هزینه پرداختی رو نظام دامپزشکی میبره و تمام هزینه ها رو هم شرکتها پرداخت میکنن! تعرفه رو هم نظام دامپزشکی واسه شرکتها تعیین میکنه! با چنین شرایطی که هزینه رو بزگزارکننده میده و تعرفه و درصد نظام هم ثابته،اگه وجه کمتری دریافت کنن قطعا متضرر میشن و مشخصا شرکتها هم زحمت میکشن و هزینه میکنن و مثل سایرین باید کسب درامد کنن!! کاش اول یه حداقل اطلاعاتی کسب کنید و بعد نظر بدید
الان هم این همه دوره و برگزارکننده هست و بین برگزارکننده ها رقابت هست و شما میتونی انتخاب کنی که در دوره های کدوم شرکت و یا انجمن دانشجویی شرکت کنی!
کلام آخر:هیچ موسسه و شرکتی واقعا غیرانتفاعی نیست!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
2
3
نظام فقط دنبال کسب درامد هست و این کلاسها هم شده محل درامد نه اموزش
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
1
4
با سلام به همه همکاران عزیز مخصوصا آقای دکتر رسولی بزرگوار . بنده با تمام نظرات دکتر رسولی موافقم . من بیش از ۳۰ سال در صنعت گاو شیری مشغول خدمت هستم و هر کلاس آموزشی را که شرکت کردم نتونسته از لحاظ کیفی مرا اقناع کنه و لذا مجبورم فقط پول دوره را پرداخت کنم تا امتیاز تمدید پروانه کسب کنم و متاسفانه بنگاه اقتصادی راه افتاده تا یک برنامه آموزشی
خیلی از مطالبی را که در کلاس ها گفته میشه ، کاملترش را از اینترنت میتونیم پیدا کنیم
بنده چون مسلط به دو زبان خارجی هستم اغلب اوقات مطالب روز را مطالعه می‌کنم و به روز هستم . قصدم از عنوان این موضوع به رخ کشیدن توانایی زبان خارجی نیست فقط میخواستم بگویم که اگر برای ما دوره آموزشی میزارن باید از سطح علمی ما بالاتر باشه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
شاید شما خیلی های لول و سطح بالا باشید ، همه اینجور نیستند ، لااقل همه خروجی های دانشکده ها در حد شما نیستند ، شما مهاجرت بفرمایید و در لول های بالاتر خدمت رسانی بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
2
4
افت کیفیت ربطی به آنلاین بودن یا حضوری بودن نداره. بلکه به هدف نظام دامپزشکی که کسب درآمد هست ربط داره. وقتی هدف کیفیت نیست و کسب درآمد هست، لاجرم کیفیت افت پیدا میکنه.

دلیل دیگر افت کیفیت، اجبار نظام دامپزشکی برای شرکت در تعداد زیادی دوره بازآموزی هست. برای اخذ یک پروانه 4 ساله یا تمدید پروانه قبلی شما نیاز به 80 امتیاز در شهرهای کوچک داری. حالا شهرهای بزرگ رو نمیدونم ولی قطعا بیشتره.

برای کسب 80 امتیاز شما باید در 20 کلاس یا دوره 4 امتیازی شرکت کنی! یعنی دامپزشک باید از شهرستان 20 بار پشت سر هم یا سالی 5 بار کار و زندگی خودشون ول کنه بره مرکز استان برای آموزش دیدن! خب معلومه این باعث کاهش انگیزه و خستگی و فرسودگی و افت کیفیت میشه.

شما نگاه کنید به کشورهای درست و حسابی، برای مثال آمریکا، جامعه دامپزشکان آمریکا سالی فقط 1 یا 2 دوره بازآموزی برگزار میکنه که فقط در یکی از این دوره ها رو اجبار میکنه و هر دوره هم کیفیت علمی بسیار بالایی داره و چندین روز طول میکشه و بهترین امکانات و شرایط اسکان برای شرکت کنندگان فراهم میشه، هدف هم کسب درآمد نیست.

مقایسه کنید با نظام دامپزشکی که 20 بار دامپزشک بدبخت رو میکشونه به مرکز استان (البته تا قبل از آنلاین شدن دوره ها) و شرکت در تمام دوره ها و کسب 80 امتیاز هم کاملا اجباریه! هدف هم کسب درآمد برای نظامه.

هر دامپزشک برای هر کلاس اگر 500 هزار تومن پرداخت کنه (غیر از هزینه های رفت و آمد و تغذیه و...) برای 20 کلاس باید حداقل 10 میلیون تومن هزینه کنه! هر استان هم بین 500 الی 2000 عضو نظام داره، متوسط رو 1000 نفر در نظر بگیریم یعنی در کل استانها، نظام دامپزشکی درآمدی بالای 300 میلیارد تومن طی هر 4 سال به دست میاره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
1
3
حکیم مهر جان
شما که مخالفی ، چرا تبلیغات دوره های آنلاین رو میذاری ؟!
کدوم حرفتو باور کنیم ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
0
1
نه حضوری کیفیت داشت و مجازی، علتش هم استاد نیست، مشکل اینجاست که حجم زیادی از مطلب طی ۶ ساعت بصورت پیوسته ارائه میشه و در پایان جزوه ای ارائه نمیشه.
طبیعیه که شرکت کننده خسته میشه و در نهایت نتیجه نمیگیره.
زمان دکتر آقا میری کلاس های مجازی خیلی خوبی برگزار میشد اما هیچ جزوه و پاور پوینتی ارائه نشد جالبه که یکبار دکتر آقا میری قبل از شروع تدریس تاکید کردن که حتما جزوه دوره رو در اختیار پرسنل قرار دهید ولی اقدامی نشد
م.ق
|
United States of America
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
0
0
بهبود کیفیت دوره‌های بازآموزی دامپزشکی، نیازمند رویکردی چندجانبه و جامع است. در وهله اول، با توجه به مزایای غیرقابل انکار دوره‌های آنلاین مانند دسترسی آسان و صرفه‌جویی در زمان و هزینه، ارتقای کیفیت این دوره‌ها از طریق به‌کارگیری فناوری‌های نوین آموزشی، افزایش تعامل بین مدرس و شرکت‌کنندگان، و ارائه محتوای به‌روز و کاربردی امری ضروری است. همچنین، انجام نیازسنجی دقیق و هدفمند با بهره‌گیری از تحقیقات میدانی و نظرخواهی از دامپزشکان، به طراحی دوره‌های متناسب با نیازهای واقعی آنان کمک شایانی خواهد کرد.

اصلاح سیستم امتیازدهی فعلی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به جای تمرکز صرف بر تعداد دوره‌ها، می‌توان معیارهای کیفی‌تری مانند ارزیابی عملکرد شرکت‌کنندگان، ارائه پروژه‌های عملی، و آزمون‌های پایانی را مدنظر قرار داد تا یادگیری عمیق‌تر و کاربردی‌تر را ترویج دهیم. نظارت دقیق و مستمر نظام دامپزشکی بر عملکرد شرکت‌های برگزارکننده و ارزیابی مداوم کیفیت دوره‌ها نیز از ملزومات بهبود وضعیت فعلی است.

علاوه بر این، با توجه به اهمیت تعامل مستقیم و شبکه‌سازی میان دامپزشکان، برگزاری دوره‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در صورت امکان، به صورت ترکیبی (حضوری و آنلاین) می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین، انتخاب اساتید باتجربه و متخصص در هر حوزه، به افزایش کیفیت دوره‌ها و جلب اعتماد شرکت‌کنندگان کمک شایانی خواهد کرد. در نهایت، توجه به نیازهای آموزشی تمامی اعضای تیم دامپزشکی (مانند تکنسین‌ها و کارکنان) نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و نباید صرفاً به مسئولین فنی محدود شود.

با اجرای این راهکارها و توجه به نقدهای مطرح‌شده، می‌توانیم گامی موثر در جهت ارتقاء سطح علمی و حرفه‌ای دامپزشکان کشور برداریم و به سوی آینده‌ای روشن‌تر در این حوزه حرکت کنیم.
نظر شما
ادامه