کد خبر: ۴۸۷۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر کامیار محمدزاده» افزود: متولیان باید یک پایه برای یک سال در نظر بگیرند و هر سال بر اساس نرخ تورم، بدون ابلاغ و به شکل خودکار و روتین آن درصد اعمال و تعرفه‌ها اجرا شود ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عدم ابلاغ تعرفه‌های دامپزشکی در سال ۹۷، حالا متولیان را نگران تکرار این واقعه تلخ برای سال ۹۸ کرده است. روز گذشته رئیس شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه، نامه‌ای را خطاب به مجمع نمایندگان استان نوشت و آنها را در جریان نگرانی‌های خود برای جامعه دامپزشکی کشور قرار داد.

 «دکتر کامیار محمدزاده» در بخشی از این نامه که رونوشتی از آن را برای حکیم مهر ارسال نموده است، نوشته است: «متأسفانه با وجود قانون مصوب مجلس محترم شورای اسلامی در خصوص الزام وزیر محترم جهاد کشاورزی در ابلاغ تعرفه‌های خدمات بخش خصوصی دامپزشکی حداکثر تا پایان خرداد همان سال، این روند قانونی توسط وزارتخانه متبوع جهاد کشاورزی رعایت نمی‌گردد. ابلاغ تعرفه‌های سال ۹۶ در پایان همان سال به جای ۳ ماهه نخست سال ۹۶، در کنار عدم ابلاغ تعرفه‌های سال ۹۷ و اکنون نیز طی شدن مهلت ابلاغ تعرفه های سال ۹۸ بدون وجود شواهدی مبنی‌بر ابلاغ این تعرفه‌ها در فرجه قانونی، شاغلین این بخش را جهت ارائه خدمات متناسب و مناسب در تنگنا قرار داده است.»

حکیم مهر‌:‌ هدف شما از نگارش این نامه به مجمع نمایندگان استان چه بود؟

متاسفانه تعرفه خدمات دامپزشکی در سال ۹۶ در انتهای سال و آن هم با مکاتبه‌ای که ما با نمایندگان انجام دادیم و پیگیری سازمان نظام دامپزشکی ابلاغ شد؛ در حالی که طبق قانون، وزیر جهاد کشاورزی تا خرداد ماه موظف به ابلاغ تعرفه‌هایی است که بر اساس پیشنهاد سازمان نظام دامپزشکی ارائه شده است. اتفاق بدتر اینکه در سال ۹۷ هیچ تعرفه‌ای ابلاغ نشد و در حال حاضر هم که در سال ۹۸ هستیم، کمتر از ۲ ماه به پایان قانونی زمان ابلاغ باقی مانده است. همه اینها در شرایطی است که درصد تورم در حدود ۵۰ درصد اعلام شده است؛ پس مشکل دوم این است که متاسفانه تعرفه‌ها با خدمات همخوانی ندارند. این راهکار هم که هر سال بخواهیم با مکاتبه و نامه‌نگاری با ارگان‌ها، مجلس و... وزیر جهاد کشاورزی را وادار به ابلاغ تعرفه‌ها کنیم، از ریشه مشکل دارد.

حکیم مهر: پس چرا نامه را نوشتید؟

ما این نامه را نوشتیم اما سعی ما این است که برای سال ۹۸ این راهکار اصلاح شود. یعنی پروسه طولانی ابلاغ تعرفه‌ها که با شرایط اقتصادی مملکت همخوانی ندارد، اصلاح شود و انجمن‌های صنفی و اتحادیه سراسری فعال در کشور، در اسرع وقت رقم‌های مد نظر خود را براساس تورم ابلاغی اعلام کنند. مشکل ما این است که راهکار ابلاغ تعرفه‌ها خیلی طولانی و غیرکارشناسی است؛ ما این نامه را نوشتیم که زودتر ابلاغ شود.

حکیم مهر: چرا به مجمع نمایندگان استان نامه نوشتید؟ مگر آنها مسئول ابلاغ تعرفه‌ها هستند؟

چون سال‌های قبل مکاتبات ما با وزارتخانه منتج به نتیجه نمی‌شد و مورد قبل هم از طریق مجمع نمایندگان استان به نتیجه بهتری رسیدیم، لذا احساس کردیم از این طریق بهتر می‌توانیم کار را پیش ببریم. کرمانشاه استانی است که بحث اشتغال در آن خیلی مهم است و بیشترین بیکاران کشور در این استان هستند، لذا ابلاغ این تعرفه‌ها برای اکثریت همکاران دامپزشک و پیرادامپزشک که در استان در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند، خیلی حیاتی است.

حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی اشاره کردند که در ۲ ماه آخر سال، تلاشی برای ابلاغ تعرفه‌ها نکردند، چراکه نمی‌خواستند دامپزشکان یک سال دیگر با تعرفه‌های سال ۹۷ کار کنند. به نظر شما بهتر نبود که شما هم صبر می‌کردید؟

قصد ما هم ابلاغ تعرفه سال ۹۷ نیست. هدف ما از این تلاش این است که تعرفه سال ۹۸ هم در آن منظور شود. مکاتباتی که با انجمن، با سازمان نظام و سازمان دامپزشکی انجام دادیم، مربوط به خرداد ۹۷ بود، اما متاسفانه درگیر روند بوروکراسی شد. پیشنهاد انجمن‌ها در آن زمان این بود که رشد تعرفه‌ها ۵۰ درصد برای ابتدای سال ۹۷ باشد، اما متاسفانه هیچ اتفاقی نیفتاد و به نقطه سر خط آمدیم؛ الان هم که در اردیبهشت ماه ۹۸ هستیم. تنها چشم‌داشتی که ما داریم این است که این روند باید اصلاح شود.

حکیم مهر: شما چه راهکاری را پیشنهاد می‌دهید؟

به نظر من بهترین روش برای بحث تعرفه‌ها در نظر گرفتن یک ضریب است که هر سال یک مبنایی داشته باشد و تعرفه در آن عدد ضرب شود و احتیاج نباشد که این روند بوروکراسی طی شود. متولیان باید یک پایه برای یک سال در نظر بگیرند و هر سال بر اساس نرخ تورم، بدون ابلاغ و به شکل خودکار و روتین آن درصد اعمال و تعرفه‌ها اجرا شود. این روند متاسفانه طولانی است.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
.....................؛ دکتر جان اولویت بندی انجمن تان را میشه مثل همین نامه در معرض دید عموم قرار بدید ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
0
1
به جرئت میتوان ادعا کرد تو ایران بلا استثنا همه کالاها و خدمات تا چند برابر گران میشه فقط خدمات دامپزشکیه که یا ثابته یا شندرغاز افزایش داره که همون نکنه بهتره.ظاهرا قشر کلینسین و واکسیناتور از غیب هرشب براشون زیر بالش تراول میفرستن تا زندگی نحیف خود رو بگذرونن
نظر شما
ادامه